معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو:

رشد و توسعه، بدون ورود نوآوری به بخش صنعت ممکن نیست

 معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها گفت: بدون ورود نوآوری به صنعت نمی‌توان انتظار رشد و پشتیبانی از صنعت را داشت.

رشد و توسعه، بدون ورود نوآوری به بخش صنعت ممکن نیست
کد خبر: 477213
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد صالح اولیا،ذ معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو افزود: اگر بخواهیم به رقابت در بازارهای جهانی وارد شده و یا حتی به خودکفایی رسیده و در نتیجه واردات را کاهش دهیم و از طرف دیگر مانع زدایی کنیم چاره ای جز توجه جدی تر به بحث نوآوری و تسهیل ورود آن به صنعت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ویژگی بارز نوآوری آن است که هم کیفیت را افزایش می دهد و هم کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و از طرف دیگر رضایت بیشتر مشتری را به همراه دارد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: رفع موانع در سایه نوآوری ها است که ممکن خواهد شد.

اولیا گفت: کارخانه نوآوری فضایی می تواند به تحقق تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها کمک کند و مفهوم کارخانه نو آوری از این جهت اهمیت دارد که پیوند بین نیاز صنعت را با ایده‌های نوآورانه برقرار می کند.

وی با بیان اینکه صنعت آب و برق کشورمان در زمینه ساخت داخل یکی از بهترین صنایع داخل کشور است که نزدیک به 90 درصد خود کفا و متکی به ساخت داخل است، افزود: با اینحال نیاز به نوآوری‌های جدید دارد یعنی در هر یک از تجهیزاتی که هم در ‌آب و هم در برق استفاده می شود می‌تواند از فن‌آوری جدید و فناوری مبتنی بر اطلاعات بهره بگیرد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: به طور قطع بدون ورود نوآوری به صنعت از جمله صنعت آب و برق نمی‌توان انتظار رشد خیلی جدی داشت و اگر بخواهیم با دنیا رقابت کنیم و یا خودکفا شویم و واردات را کاهش دهیم و حتی رفع موانع، در سایه نوآوری ممکن است و کارخانه نوآوری فضایی است که این ارتباط را برقرار می‌کند.

اولیا به تلاش برای تاسیس کارخانه نوآوری در صنعت آب و برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:‌ صنعت آب و برق نیازمندی‌های خود را در این کارخانه عرضه خواهد کرد و تیم ‌های نوپایی که به آنها استارتاپ گفته شده و از دانشگاه شکل می گیرند روی این ایده ها کار کرده و تبدیل به محصول می شود.

وی افزود: اتفاق خوبی که در کارخانه نوآوری نیرو رخ می‌دهد آن است که مصرف کننده محصول نیز وجود دارد یعنی هر ایده ای که به محصول تبدیل می شود می تواند به سرعت جذب بازار مصرف در صنعت آب و برق شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیر با بیان اینکه در دانشگاه ها کارخانه نوآوری وجود دارد اما محصولاتی که ارایه می شود باید دنبال مشتری برای آن باشند، ادامه داد: درحالی که اینجا (کارخانه نوآوری نیرو) بازار آماده وزارت نیرو و صنعت آب و برق وجود دارد و این مزیت مهم کارخانه نوآوری نیرو است که هم ایده ها مطرح و هم حمایت‌ها انجام می شود و از همه مهمتر زمینه را برای ورود ایده های استارتاپی به بازار تامین کالا و خدمات وزارت نیرو فراهم است.

اولیا گفت: مجموعه وزارت نیرو ورود این محصولات حاصل از ایده ها را به بازار مصرف تسهیل خواهد کرد، ضمن آنکه این تسهیل گری مهمترین حمایت و پشتیبانی است که می توان از تیم های فعال و جوان خلاق و نوآور انجام داد تا بتوانند محصول خود را ارائه کنند و در بازار صنعت آب و برق وارد شوند.

وی افزود: ضمن آنکه معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری نیز از این تیم ها به صورت مالی حمایت خواهد کرد، خرید تضمین شده محصولات تولیدی آنها در صنعت آب و برق هم مهمترین حمایتی است که از آنان صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها