مالک آمازون سفیه به فضا پرتاب کرد!/ جف بزوس از رسانه به موشک رسید

بلو اوریجین قصد دارد از صحرای دور افتاده‌ای در غرب تگزاس مسافران را با هزینه شخصی به فضا بفرستد. گردشگران، دانشمندان و فضانوردان حرفه‌ای از جمله افرادی هستند که می‌توانند از طریق این شرکت به فضا سفر کنند.

مالک آمازون سفیه به فضا پرتاب کرد!/ جف بزوس از رسانه به موشک رسید
کد خبر: 477215
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۷:۵۵:۲۳

اعتمادآنلاین| شرکت فضایی «بلو اوریجین» متعلق به جف بزوس، رئیس شرکت آمازون، روز چهارشنبه سفینه فضایی «نیو شپارد» را از غرب تگزاس در آمریکا به فضا پرتاب کرد. در این پرتاب آزمایشی پس از مدت کوتاهی موشک و کپسول جداگانه با موفقیت فرود آمدند.

به گزارش فارس، به نقل از یورونیوزبلو اوریجین قصد دارد از صحرای دور افتاده‌ای در غرب تگزاس مسافران را با هزینه شخصی به فضا بفرستد. گردشگران، دانشمندان و فضانوردان حرفه‌ای از جمله افرادی هستند که می‌توانند از طریق این شرکت به فضا سفر کنند.

متخصصان این شرکت همچنین در حال کار روی یک موشک بزرگتر به نام «نیو گلن» هستند که از دماغه «کاناورال» پرتاب می‌شود. فرود بر ماه برای فضانوردان که تحت برنامه آرتمیس ناسا انجام می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

سفینه فضایی «نیو شپارد» با اقتباس از نام آلن شپارد، اولین آمریکایی که به فضا رفت، نامگذاری شده است.

آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال 1994 توسط جف بیزوس، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس شد.

این شرکت چند منظوره رسانه ای فعالیت خود را در سال 1995 با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت کرد.

شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد و امروزه بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بشمار می‌آید.

علاوه بر آن آمازون به دنیای تولید محتوای فیلم و سریال نیز وارد شده و سهم عمده ای از این بازار را با سرمایه گذاری کلان خود در اختیار دارد.

جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت با در اختیار داشتن 17٪ از سهام و کپیتال گروپ با مالکیت 6٪ از سهام آمازون، بزرگترین سهام‌داران آن محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها