گلایه نمایندگان سنا از عدم حضور اپل در جلسات

نمایندگان مجلس سنا از اینکه شرکت اپل قصد شرکت در جلسه استماع این مجلس درباره قانون ضد انحصار طلبی را ندارد، ابراز ناراحتی کردند.

گلایه نمایندگان سنا از عدم حضور اپل در جلسات
کد خبر: 477227
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۸:۱۳:۱۳

اعتمادآنلاین| قانون گذاران آمریکایی از اپل خواسته اند که در تصمیم خود مبنی بر عدم شهادت در جلسه کمیته فرعی سنا در مورد موضوعات ضد انحصار در خصوص فروشگاه‌های برنامه‌های تلفن همراه تجدیدنظر کند. حقوق مصرف کننده و عدم انحصار طلبی در حال بررسی رقابت در بازار‌های برنامه‌های تلفن همراه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ایمی کلوبوچار، رئیس این کمیته، از برنامه‌هایی برای برگزاری جلسات سیاست‌های فروشگاه برنامه در اوایل سال 2021 خبر داد.

سلطه اپل بر بازار برنامه‌های تلفن همراه


سناتور کلوبوچار و سناتور مایک لی با انتشار نامه‌ای اعلام کردند: «قدرت اپل بر هزینه، فرآیند توزیع و ارائه برنامه‌های تلفن همراه در محصولات موجود در دست میلیون‌ها کاربر نگرانی‌هایی را در زمینه رقابت به وجود می‌آورد که مورد توجه این کمیته فرعی، مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها است. بررسی کامل و منصفانه این مسائل به کمک شرکت اپل نیاز دارد.»

غول فناوری کوپرتینو برای عدم حضور در این جلسه دعوای حقوقی بین Epic Games و Apple را بهانه قرار دادند.

شرکت اپل قرار است در 13 اردیبهشت برای پرونده مشترک با شرکت اپیک گیمز به دادگاه برود. رویترز روز جمعه گزارش داد که جلسه دادرسی کمیته فرعی برای اواخر ماه آوریل برنامه ریزی شده، اما هنوز هیچ تاریخ مشخصی تعیین نشده است. یک منبع به این رسانه گفت که گوگل با حضور در این جلسه دادرسی موافقت کرده است.

اپل در سال‌های اخیر به دلیل مسائل ضد انحصاری مورد انتقاد قرار گرفته است. بعد از اینکه Epic Games اپل را مجبور کرد «Fortnite» را از App Store حذف کند، با اجرای یک ویژگی پرداخت، دستورالعمل‌های توسعه دهنده اپل را ادعا کرد که این شرکت در سال 2020 قدرت زیادی را به دست آورد.

این اولین بار نیست که اپل با این پرونده‌ها رو به رو می‌شود. این شرکت در سالل 2020 به دلیل حذف بازی فورت نایت از اپ استور با شکایت اپیک گیمز درگیر پرونده قضایی جدیدی شد. همچنین اپل در گذشته نیز با سختگیری‌های کنگره رو به رو شده بود.

کمیته فرعی قضایی مجلس سنا پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی اعلام کرد که شرکت اپل با اپ استور بر بازار برنامه‌های تلفن همراه حکمرانی می‌کند و اکنون این کمیته در تلاش است که طرحی را برای خاتمه دادن به سلطه این شرکت ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها