کد خبر: 477240
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۴:۱۴
| |

سوگا راهی واشنگتن شد/ مون دومین مقام خارجی که با بایدن دیدار می‌کند

منابع خبری از سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا در ماه مه برای دیدار با بایدن خبر دادند.

سوگا راهی واشنگتن شد/ مون دومین مقام خارجی که با بایدن دیدار می‌کند
کد خبر: 477240
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۴:۱۴

اعتمادآنلاین| دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد که مون جائه این، رئیس جمهور این کشور در نیمه دوم ماه مه [خرداد] برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی پس از یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن دومین مقامی خواهد بود که با بایدن پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

در حال حاضر، دو طرف برنامه ریزی برای این سفر را در دستور کار دارند.

انتظار می‌رود در این دیدار به تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره و همچنین راه‌های ادامه توسعه اتحاد سئول و واشنگتن پرداخته شود. دولت بایدن در رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 متعهد شد بر کاهش تهدیدات سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی تمرکز کند.

در همین حال، شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن امروز جمعه برای دیدار با بایدن وارد واشنگتن می‌شود.

او اولین مقام خارجی است که از زمان تحلیف بایدن با وی در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. گفته می‌شود اقدامات چین در تنگه تایوان و نقض حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ از محور‌های گفتگوی آن‌ها خواهد بود.

اخیرا آمریکا پیشنهاد داده است که دیداری بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین برگزار شود؛ کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرده بود که این پیشنهاد آمریکا را بررسی می‌کند، اما پس از اعمال تحریم‌ها، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اقدام را اخلال در بهبود روابط دو کشور توصیف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها