بخت بالای «مارکوس زودر» برای جانشینی مرکل

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان نسبت به دیگر نامزدهای اتحادیه احزاب مسیحی، بخت بیشتری برای معرفی به عنوان جانشین «آنگلا مرکل» دارد.

بخت بالای «مارکوس زودر» برای جانشینی مرکل
کد خبر: 477279
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۰:۴۹:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ در حالی که زمان اندکی برای معرفی نامزد اصلی احزاب سوسیال و دموکرات مسیحی آلمان جهت صدراعظمی باقی مانده است، نظرسنجی های جدید «مارکوس زودر» نخست وزیر ایالت بایرن را در رقابت با «آرمین لاشت» رئیس حزب دموکرات مسیحی دارای بخت بیشتری می دانند.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (جمعه) با اعلام این مطلب نوشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه اول تلویزیون آلمان و موسسه infratest dimap در حال حاضر ، 44 درصد از شهروندان آلمانی و 72 درصد از طرفداران اتحادیه احزاب مسیحی، زودر را به عنوان مناسب ترین گزینه برای هدایت احزاب اتحادیه در انتخابات فدرال معرفی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در مقابل نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن تنها 15 درصد از آرای شهروندان آلمانی و 17 درصد از آرای طرفداران اتحادیه را دارد.

همچنین یک نظرسنجی توسط موسسه افکارسنجی Insa برای نشریه بیلد نشان می دهد که اتحادیه نامزدی لاشت با حمایت 27 درصدی آرا برای انتخابات فدرال در ماه سپتامبر (شهریور) همراه است در حالی که میزان آرای زودر 38 درصد است.

با این حال، رهبران مختلف اتحادیه می گویند که نمی توان به نظرسنجی ها به ویژه تا قبل از انتخابات چندان اعتماد کرد.

عصر روز پنجشنبه چندین سیاستمدار برجسته حزب دموکرات مسیحی از لاشت حمایت کردند و حتی «دانیل گونتر» نخست وزیر ایالت شلسویگ-هولشتاین خواستار انصراف زودر شد. وی به اشپیگل گفت که نگاه به نظرسنجی های فعلی برای تصمیم گیری در مورد مسئله به این مهمی کافی نیست.

«فولکر بوفیر» نخست وزیر ایالت هسن نیز عصر پنجشنبه به رادیو «هسیشر روندفونک» گفت: همانطور که زودر نیز بارها گفته است ما باید به حزب دموکرات مسیحی بزرگ بیاندیشیم و این اولویت اصلی است. وقتی از بوفیر سوال شد که آیا وی از نامزدی لاشت حمایت می کند، پاسخ داد: بله، چرا که نه.

لاشت و زودر اعلام کرده اند که تصمیم گیری در مورد نامزدی صدارت اعظمی که به عنوان جانشینی «آنگلا مرکل» به شمار می رود را در این هفته اعلام خواهند کرد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق یا چارچوبی که بر اساس آن چنین تصمیمی گرفته و اعلام شود وجود ندارد.

پاییز سال گذشته مرکل رسما اعلام کرد که تا پایان دوره اش درسال 2021 صدراعظم آلمان باقی خواهند ماند و پس از آن از سیاست کناره گیری می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها