ورزشکاران المپیکی ژاپن در اولویت دریافت واکسن نیستند

دولت ژاپن اعلام کرد ورزشکاران این کشور در اولویت دریافت واکسن کرونا نیستند تا خشم رسانه های ژاپنی فروکش کند.

ورزشکاران المپیکی ژاپن در اولویت دریافت واکسن نیستند
کد خبر: 477281
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۰:۵۴:۴۷

اعتمادآنلاین| دولت ژاپن برای فروکش کردن خشم رسانه های این کشور در رابطه با واکسن ورزشکاران المپیکی اعلام کرد، این ورزشکاران در اولویت دریافت واکسن نیستند.

به گزارش ایسنا، دبیر ارشد کابینه، کاتسونوبو کاتو، گفت که دولت قصد ندارد اولویت را به ورزشکاران المپیکی بدهد.

واکسیناسیون کرونا در ژاپن از اکثر اقتصادهای بزرگ بسیار عقب تر است ، فقط یک واکسن تأیید شده و تقریباً 1 میلیون نفر از ماه فوریه اولین دوز را دریافت کرده اند ، حتی در حالی که موارد ابتلا به کرونا در این کشور بالاتر رفته است نیز سرعت واکسن زدن تغییری نکرده است.

برنامه های اصلی دولت برای واکسیناسیون اولویت کادر درمان، افراد مسن و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند بود و مردم عادی بعد از تابستان این واکسن را خواهند زد.

واکسیناسیون افراد مسن از این هفته در ژاپن شروع می شود و گفته شده در ادامه دولت تلاش خواهد کرد تا ورزشکاران المپیکی در آستانه بازی ها بتوانند هر دو دوز واکسن را بزنند. البته بحث‌های زیادی در این‌باره شروع شده است و حالا قصد دولت بر این است که تنها ورزشکاران این واکسن را دریافت کنند و مربی ها و همراهان از فهرست کنار گذاشته شوند تا خشم رسانه ها فروکش کند. با این حال مردم عقیده دارند که ورزشکاران نباید زودتر از اقشار در معرض آسیب واکسینه شوند.

آمریکا، کشورهای اروپایی و خاورمیانه قصد دارند تمام ورزشکاران خود را برای المپیک واکسینه کنند.

جان کواتس ، رئیس کمیته المپیک استرالیا در فوریه گفت، ورزشکاران المپیک استرالیا نیازی به واکسیناسیون Covid-19 نخواهند داشت اما برای این کار تشویق می شوند.

در اوایل هفته قبل ، کره شمالی به دلیل ترس از ویروس کرونا از بازی ها کنار کشید.

اکثریت قریب به اتفاق ژاپنی ها می خواهند بازی های المپیک - که قبلاً یک بار به تعویق افتاده بود - لغو شود یا دوباره به تعویق بیفتد اما دولت می گوید این رویداد طبق برنامه ریزی های قبلی از 23 ژوئیه شروع خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها