رهبر کره‌شمالی امسال از مقبره پدربزرگش بازدید کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، رهبر این کشور روز پنجشنبه از مقبره پدربزرگ خود کیم ایل سونگ به مناسبت سالگرد تولد این بنیانگذار کشورش بازدید و به آن ادای احترام کرده است.

رهبر کره‌شمالی امسال از مقبره پدربزرگش بازدید کرد
کد خبر: 477289
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۱:۰۹:۰۷

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همسرش ری سول جو همچنین در محل این مقبره مشهور به «کاخ خورشید» کومسوسان نظاره‌گر مراسم اجرای رقص و آواز از بابت جشن گرفتن این مناسبت ملی بودند.

در گزارش این خبرگزاری عنوان شد: زمانی که این اجرا تمام شد، مستمعین تشویقهای طوفانی از دبیرکل به عمل آوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سال گذشته میلادی غیبت کیم جونگ اون در این مراسم به گمانه زنی‌ها درباره وضعیت سلامت او دامن زد. بعد از آن موجی از گزارش‌های تایید نشده درباره شرایط و محل حضور او از جمله گزارشهایی درباره خطرناک شدن وضعیتش بعد از داشتن یک عمل جراحی مطرح شدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، امسال گروهی از مقامهای ارشد کره شمالی از جمله کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، این رهبر کره شمالی را به محل این کاخ همراهی کردند.

اوایل ماه جاری میلادی کره شمالی اعلام داشت، از بابت نگرانی‌ها درخصوص همه گیری کروناویروس در بازی‌های المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد و این، امیدهای کره جنوبی درباره این که این بازی‌ها به فرصتی برای کمک به احیای مذاکرات صلح تبدیل شوند را از بین برد.

کره شمالی اعلام کرده هیچ موردی از ابتلای به کروناویروس نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها