جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور:

71 درصد ثبت‌نام کنندگان غیرحضوری ثبت‌نام کردند /90 درصد داوطلبان شورای شهر در هیئت اجرایی تایید شدند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه 71 درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به بخشداری، 17 درصد از طریق پیشخوان‌ها و 16 درصد غیرحضوری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌ از لحاظ جنسیت 7 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زنان و بقیه مردان بودند که دوره‌های قبل از ثبت‌نام‌کنندگان زن 5 و 4 درصد بود.

71 درصد ثبت‌نام کنندگان غیرحضوری ثبت‌نام کردند /90 درصد داوطلبان شورای شهر در هیئت اجرایی تایید شدند
کد خبر: 477307
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۲:۱۷:۴۰

اعتمادآنلاین| جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 1400 و میزان ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستاها و تیره عشایری، گفت: در این دوره 246 هزار نفر ثبت نام کردند که میزان ثبت نام کنندگان در دوره قبلی 234 هزار نفر و در دوره چهارم هم 221 هزار نفر بوده است و این افزایش با در نظر گرفتن شرایط موجود قابل توجه است.

به گزارش تسنیم معاون وزیر کشور با بیان اینکه 71 درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به بخشداری، 17 درصد از طریق پیشخوان‌ها و 16 درصد غیر حضوری ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت:‌ از لحاظ جنسیت 7 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زنان و بقیه مردان بودند که دوره‌های قبل از ثبت‌نام کنندگان زن 5 و 4 درصد بود.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیش از 71 درصد از داوطلبان شورای روستا زیر 50 سال سن دارند و شغل بیشتر آنان نخست آزاد و بعد کشاورز است. یک چهارم افراد سابقه شورای روستا را دارند و 188 هزار نفر افراد جدید بودند که سابقه ندارند.

وی اضافه کرد: از آنجا که 38 هزار روستای ما زیر هزار و 500 نفر جمعیت دارد و 2500 روستای بالای 1500 نفر جمعیت دارد، لذا برای دسته اول شاخص بالای دیپلم مطرح نیست. برای همین بیشتر ثبت نام کنندگان با مدارک تحصیلی ابتدایی هستند.

عرف درباره ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: تعداد ثبت نام کنندگان حد فاصله دوره چهارم و پنجم قرار داشت و بیش از 51 هزار نفر در این دوره از انتخابات شوراها ثبت نام کردند. در مجموع 297 هزار نفر در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان ادامه داد: سه درصد از 51 هزار و 500 نفری که ثبت نام کرده‌اند، انصراف دادند و هیئت‌های اجرایی بعد از گرفتن استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی سوابق حدود 90 درصد از کاندیداها شوراهای شهر تایید صلاحیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که تایید نشده‌اند با مراجعه به هیئت نظارت می‌توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها