کد خبر: 477329
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۳۰:۴۴
| |

آلمان نظامیانش را تا اواسط آگوست از افغانستان خارج می‌کند

وزیر دفاع آلمان پس از تصمیم ناتو و آمریکا اعلام کرد: برلین نظامیانش را تا اواسط آگوست از افغانستان خارج می‌کند.

آلمان نظامیانش را تا اواسط آگوست از افغانستان خارج می‌کند
کد خبر: 477329
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۳۰:۴۴

اعتمادآنلاین| دولت آلمان در صدد است تا یک هزار و 100 نظامی این کشور در افغانستان را تا اواسط ماه آگوست سال جاری میلادی به برلین بازگرداند.

به گزارش مهر، به نقل از شبکه تلویزیونی ARD، بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، «آنه‌گرت کرامپ- کارن‌باوئر» (Annegret Kramp-Karrenbauer) وزیر دفاع آلمان این موضوع را در تماس تلفنی با سیاستمداران امور خارجی و دفاعی فراکسیون های پارلمانی احزاب آلمان مطرح کرده است.

در همین حال انجمن نیروهای مسلح فدرال خواستار ایمن سازی عملیات خروج نظامیان، با اعزام نیروهای ویژه اضافی به افغانستان شده است. در مجموع 800 محموله کانتینر متعلق به ارتش آلمان باید به این کشور بازگردانده شود.

وزیر دفاع آلمان این تصمیم را در پی اعلام ناتو مبنی بر خروج از افغانستان به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از کابل در 11 سپتامبر اتخاذ کرده است.

وزیر دفاع آلمان پیشتر نیز در مصاحبه با ARD اعلام کرده بود که پس از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از افغانستان در 11 سپتامبر، در جلسه وزرای دفاع و امور خارجه در ناتو این موضوع را بررسی کرد.

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به این سوال که آیا آلمان نیز نیروهای خود را به همراه آمریکا از افغانستان خارج خواهد کرد، گفت: ما همیشه گفته‌ایم؛ ما با هم وارد شدیم، با هم خارج خواهیم شد. از این رو به نظرم امروز تصمیم مشابهی اتخاذ خواهیم کرد.

«آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» در ادامه افزود: این بدان معنی است که ما باید برنامه‌های خود را در ناتو با برنامه‌های آمریکا هماهنگ کنیم.

این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا هفته جاری گفت که کشورش به ارایه کمک به ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

رییس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت: وقت آن است که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم. آمریکا دیگر در عملیات‌های نظامی افغانستان شرکت نخواهد کرد؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و کمک به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از 2 دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها