کد خبر: 477347
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۴:۳۴:۴۳
| |

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز:

نیاز به یک دولت ائتلافی داریم

دبیرکل حزب سبز گفت: هدف ما مشارکت حداکثری مردم و شور وشعور مردم است و انتخاب تیمی از مجموعه‌های که بتوانند مشکلات را حل کند. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد و نیاز به یک دولت ائتلافی داریم.

نیاز به یک دولت ائتلافی داریم
کد خبر: 477347
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۴:۳۴:۴۳

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز درباره اولویت‌های رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اولین موضوعی که رئیس جمهور آینده وظیفه دارد به آن توجه کند، مسائل اقتصادی، معیشت مردم و کاهش ارزش پولی کشور است. رئیس جمهور باید یک سری اقداماتی انجام دهد تا میزان نارضایتی مردم کم‌تر شود تا اعتماد مردم به دستگاه اجرایی کشور را بیشتر کند و این موضوع باید سرلوحه شعارهایش برای حل مشکلات قرار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: اگر انتخابات را از سال 1358 بررسی کنیم می بینیم میزان مشارکت مردم سینوسی بوده است که آن هم به نامزد‌های انتخابات، شرایط کشور و فضای سیاسی بستگی داشته است. پیش بینی من این است که با توجه به مشکلات اقتصادی و احتمال ادامه دار بودن آن، مشارکت روی سقف 30 درصد خواهد بود. این درصد هم آرای جریان‌های سیاسی کشور است و 70 درصد دیگر نیز آرای خاکستری هستند که نگاه می‌کنند که آیا کسی که نامزد انتخاباتی هست می‌تواند تحول ایجاد کند یا خیر؟

دبیر کل حزب سبز ادامه داد: مردم به دنبال کسی هستند که مشکل گشا باشد نه اینکه خودش مشکلی برای نظام باشد. هدف‌گذاری من مشارکت حداکثری مردم است و اگر این اتفاق رخ دهد، همه پیروز هستند و در غیر اینصورت اگر نامزدی پیروز شود و از جناح ما باشد باز هم باختیم، زیرا دولت حداقلی نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند و شاید مشکل هم برای نظام شود.

حسین کنعانی مقدم در پایان گفت: هدف ما مشارکت حداکثری مردم و شور وشعور مردم است و انتخاب تیمی از مجموعه‌های که بتوانند مشکلات را حل کند. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد و نیاز به یک دولت ائتلافی داریم. این ائتلاف می‌تواند تمام نیرو‌های کارآمد نظام را وارد عرصه خدمت کند و مسائل کشور را بدون توجه به جناح آن‌ها حل کرد. اگر اصولگرایان می‌خواهند پیروز شوند باید اجماع کنند و به یک یا دو نامزد نهایی برسند. برای من شخص مهم نیست و مهم این است که چه کسانی می‌خواهند کار را به دست می‌گیرند، آن‌ها مهم هستند. رئیس جمهور اگر تیم قوی نداشته باشد کارآمد نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها