کد خبر: 477353
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۴:۵۷:۵۳
| |

چین با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه مخالفت کرد

چین مخالفت خود را با تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه روسیه اعلام کرد.

چین با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه مخالفت کرد
کد خبر: 477353
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۴:۵۷:۵۳

اعتمادآنلاین| «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، اقدامات هژمونیک یک‌جانبه آمریکاست که تمامی جامعه جهانی با آن مخالف هستند.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: چین امیدوار است که با وجود اقدامات تنبیهی جدید آمریکا، مسکو و واشنگتن بتوانند بر اختلافات خود غلبه کنند.

دولت آمریکا دیروز پنجشنبه با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه 10 دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و 32 نهاد و شخص به علاوه 6 شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات 2020 و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

32 نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها