کرملین:

پوتین در حال بررسی پاسخ به تحریم‌های آمریکا است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه رئیس‌جمهور روسیه در حال بررسی پاسخ‌هایی به تحریم‌های جدید آمریکاست، گفت که او فعلا قصد ندارد در نشست آب‌وهوایی به ریاست واشنگتن شرکت کند.

پوتین در حال بررسی پاسخ به تحریم‌های آمریکا است
کد خبر: 477365
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۵:۳۹:۰۴

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) از بررسی پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت: «سیاست‌های تحریمی آمریکا غیرقابل قبول است و [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] در حال بررسی تدابیری برای پاسخ به آن است».

به نوشته رسانه‌های روسی، وی با بیان اینکه پوتین مراحل واکنش به تحریم‌های آمریکا را به‌زودی تعیین می‌کند، توضیح داد: «پوتین هنوز تصمیمی برای شرکت در اجلاس آب و هوایی به ریاست واشنگتن نگرفته است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه پوتین برای مطالعه پیشنهاد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار دوجانبه به زمان نیاز دارد، افزود: «این نکته را که بایدن مانند پوتین مایل به تقویت گفتگو بین دو کشور است، مثبت می‌دانیم».

پسکوف سپس به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم هشدار داد که به تحریک کردن اوکراین علیه روسیه پایان دهند.

روز گذشته بود که در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، منابع روسی از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه روسیه خبر دادند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج 10 دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

کرملین پیش از این با بیان اینکه در حال بررسی پیشنهاد واشنگتن برای دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در کشوری بی‌طرف هستند، اعلام کرده بود صحبت کردن درباره این دیدار فعلا زود است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها