ایجاد نخستین جزیره مصنوعی کشور به کجا رسید؟

در اسفندماه سال 98 موافقت اولیه با جانمایی ساخت اسکله تفریحی در منطقه کپورچال نوشهر توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد، اما برای احداث جزیره مصنوعی نیازمند فرآیند‌هایی است که بایستی طی شود.

ایجاد نخستین جزیره مصنوعی کشور به کجا رسید؟
کد خبر: 477379
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۹:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نخستین نشست بررسی روند ساخت جزیره مصنوعی در نوار ساحلی نوشهر با حضور نماینده مجلس، فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار نوشهر بر لزوم جامع نگری و اخذ مجوز‌های قانونی و همچنین رعایت مسائل زیست محیطی مانند دفع پسماند، گردش جریان رسوب و... در این پروژه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: در اسفندماه سال 98 موافقت اولیه با جانمایی ساخت اسکله تفریحی در منطقه کپورچال نوشهر توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد، اما برای احداث جزیره مصنوعی نیازمند فرآیند‌هایی است که بایستی طی شود.

انزان‌پور با بیان اینکه بررسی فاصله با لنگرگاه، مقابله با آلودگی‌های احتمالی، عملیات‌های جستجو و نجات و مواردی از این قبیل برای دریافت مجوز این پروژه الزامی‌ست، افزود: پیشنهاد می‌شود شهرداری نوشهر و شرکت‌های مشاور در خصوص تکمیل مباحث مطالعاتی اقدام کرده تا روند دریافت مجوز‌های لازم شتاب بیشتری بگیرد.

او گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در 20 سال گذشته، با کسب تجربه در پروژه‌های مختلف دریایی، توانسته با تغییر الگو‌های قراردادی، ضمن حفظ حقوق سازمانی و ملی، به مدل‌های مالی که منفعت سرمایه گذاران بخش خصوصی را هم در پی داشته باشد، دست یابد.

انزان‌پور به ساخت راه ساحلی نوشهر به محمودآباد و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی برای بین المللی کردن فرودگاه نوشهر و ایجاد بستر مورد نیاز برای توریست درمانی را از جمله ابعاد این پروژه برشمرد و افزود: مطالعات قوی با در نظر گرفتن تمامی این موارد که بتواند پاسخگوی موانع و ایرادات زیست محیطی و توسعه‌ای در سازمان‌های ذیربط باشد، الزامی و مورد تاکید است.

علی امانی شهردار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به استقبال خوب مردم و سرمایه‌گذاران از این پروژه، گفت: این حجم از بازخورد‌های مثبت، وظیفه ما را در اجرای این پروژه سنگین‌تر کرده است.

او با اشاره به اینکه در این پروژه از تیم مشاوره قوی جهت پاسخگویی به سوالات احتمالی و بررسی ابعاد مختلف آن استفاده کرده‌ایم، افزود: تلاش برای دریافت مجوز‌های نهایی آغاز شده و در این مسیر نیازمند کمک و همراهی مسئولین هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها