پای درد دل تولیدکنندگان ورامینی

مشکل بزرگ جمعی از تولیدکنندگان نبود نیروی کار جوان است/ برخی جوانان تن به کار نمی دهند

مشکل بزرگ جمعی از تولیدکنندگان نبود نیروی کار جوان است، به طوری که این تولیدکنندگان می گویند: مشکل کارگر داریم نمی دانیم چرا برخی از جوانان تن به کار نمی‌دهند، در حالی که کار برای کسب درآمد وجود دارد.

مشکل بزرگ جمعی از تولیدکنندگان نبود نیروی کار جوان است/ برخی جوانان تن به کار نمی دهند
کد خبر: 477407
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۷:۵۸:۵۰

اعتمادآنلاین| امروزه با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، مسائل اقتصادی از جمله دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده که رونق این بخش وابسته به رفع مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است؛ اما مشکلاتی اعم از بیمه، وثیقه های سنگین بانکی و نبود سرمایه در گردش، سد راه فعالیت تولیدکنندگان شده که اگر رفع شود، گامی بزرگ در راستای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار به سراغ چندین کارخانه و تولیدی در شهرک صنعتی خیرآباد ورامین رفته و در گفت و گو با مسئولان به بررسی مشکلات آنها پرداخته است.

پیل چشم مدیر یک واحد تولیدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: تعمیرات و تولید قالب های لوازم گوناگون از قبیل لوازم خانگی و ماشین آلات سبک از جمله فعالیت های صنعتی ما می باشد.

وی افزود: خوشبختانه در بازار فروش، مشکلی نداریم و هر آنچه که سفارش باشد با ساخت قالب های آن قطعه سریعا به چرخه تولید ما اضافه می گردد.

این تولید کننده در خصوص مشکلات خود اظهار کرد: مواد اولیه بسیار گران است و بعضا قیمت آن با کاری که ما انجام می دهیم برابر می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر این واحد تولیدی، مشکل بزرگ دیگر خود را نبود نیروی کار جوان دانست و تصریح کرد: مشکل کارگر داریم نمی دانیم چرا برخی ازجوانان تن به کار نمی‌دهند، در حالی که کار برای کسب درآمد وجود دارد.

وی به فضای کم کارگاه خود اشاره و درخواست کرد در یکی از شهرک های صنعتی زمینی برای وسعت کار فضایی به آنها اختصاص دهند.

در ادامه به سراغ تولید کننده دیگری رفتیم، علی دربان مدیر کارگاهی در شهرک صنعتی خیرآباد ورامین گفت: در این کارگاه تولید لوله های مقوایی جهت تولیداتی که نیاز به بسته بندی با لوله مقوایی دارند؛ صورت می گیرد.

دربان فضای کوچک، مشکلات مالی و از همه مهم تر تخریب سوله ای از سوی مسئولان که جهت توسعه قرار بود فعالیت کند را به عنوان مشکلات خود مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: در شهرک صنعتی خیرآباد زمینی را از هیئت مدیره شهرک گرفتیم و سوله آن را نیز بنا کردیم، اما بدون اخطار کتبی توسط مسئولین و بدلیل اینکه در بافت کشاورزی بود، آن را تخریب کردند که خسارت فراوانی به سرمایه ما زده شد.

غلامحسین هاشمیه مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: با توجه به شعار سال 1400 که بنام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب نام گرفته است، امید آن است که شاهد شکوفایی تولید و اقتصاد کشورمان باشیم.

این عضو هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی سالاریه در ادامه بیان کرد: موانع داخلی و بروکراسی های اداری برخی سازمان های تاثیر گذار و مرتبط با صنعت و تولیدکنندگان، از تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی سخت تر است و صاحبان صنایع خواستار رفع این موانع هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها