فداحسین مالکی، نماینده مجلس:

آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند قبول کنند ایران به عنوان یک قدرت در جهان بتواند از دانش هسته‌ای استفاده کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران جدی است و با سانتریفیوژهای نسل جدید این اتفاق رقم خواهد خورد.

آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند قبول کنند ایران به عنوان یک قدرت در جهان بتواند از دانش هسته‌ای استفاده کند
کد خبر: 477413
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص حادثه تروریستی نظنز گفت: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران استراتژی توسعه دانش هسته‌ای را در دستور کار قرار داد، شیطنت‌های اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر شد زیرا این کشورها نمی‌خواهند قبول کنند ایران به عنوان یک قدرت در جهان بتواند از دانش هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حوادث چند ساله‌ای که در منطقه افتاد مانند حضور داعش در عراق و سوریه گرفته که با فرماندهی سردار عزیزمان سردار سلیمانی به عقب رانده شد مبین این است که اسرائیلی‌ها به دنبال این هستند که حرکت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را با رخوت و رکود مواجه کنند.

وی ادامه داد: حادثه اول نطنز نشان داد که این‌ها به دنبال ضربه زدن به تاسیسات هسته‌ای ما هستند؛ حادثه دوم هم در واقع به همه نشان داده دشمنان ایران به چه چیزهای فکر می‌کنند و قطعا پاسخ این کارهایشان را هم خواهند گرفت.

مالکی در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی مردم از عدم امنیت تاسیسات هسته‌ای گفت: مردم نگران هستند و طبیعی است چنین مطلبی را هم بیان کنند، آنان اتفاقات را رصد می‌کنند و پیشرفت کشور را خواهان هستند و اگر چیزی را بیان می‌کنند به حق است.

وی ادامه داد: همان روزی که این اتفاق افتاد، کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای را با حضور آقای دکتر ظریف برگزار کرد، البته آقای دکتر صالحی به لحاظ اینکه باید در خود صحنه حاضر می‌شدند نتوانستند بیایند، در همان جلسه مسائل باز شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در لحظات اولیه به دلیل آن‌که هنوز مشخص نبود کار، اسرائیلی است یا آمریکایی‌ و گزارشات ما هم هنوز چیزی را نشان نداده بود مسائل را بیشتر مورد بررسی قرار دادیم و قرار شد یک هیأت از نمایندگان و اعضای کمیسیون امنیت به نیروگاه نطنز بروند.

وی تاکید کرد: قطع به یقین اسرائیلی‌ها پاسخ این کارشان را می‌گیرند که البته در بعضی از موارد این پاسخ داده شده است.

مالکی درباره آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی کشورمان گفت: هنگامی که برق در سایت هسته‌ای قطع شد، تعدادی از سانتریفوژهای ما از مدار خارج شدند؛ بنابراین به نسل جدید رجوع کردیم که با آن‌ها می‌توانیم درصد غنی سازی خودمان را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: برطبق اطلاعات داده شد، غنی سازی 60 درصدی اورانیوم یک موضوع جدی برای ما است و جمهوری اسلامی ایران این استراتژی را دنبال می‌کند و پاسخ مناسب هم نسبت به آمریکا و اسرائیل داده خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها