جزییات بسته جدید سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات

خبرگزاری ایلنا در گفت وگویی آورد: ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1397، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال‌های 1398 تا 1400 و رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات خدمات از مهمترین بخش‌های بسته سیاستی است.  

جزییات بسته جدید سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات
کد خبر: 477457
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۹:۴۱:۲۶

اعتمادآنلاین| خبرگزاری ایلنا 28 فروردین به گفت وگو با احسان قمری مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت و آورد: ‌بر اساس مصوبات جلسه 214 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر بود کمیته ماده 2 نسبت به تدوین و ابلاغ پیشنهادات تکمیلی نحوه ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اقدام کند که ابلاغ بسته مذکور در این راستا است...

به گزارش ایرنا، برای اولین بار در ابتدای سال، نسبت به ابلاغ بسته سیاستی و چگونگی ایفای تعهدات ارزی اقدام شده که این مساله در پاسخ به دغدغه‌های صادرکنندگان و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی انجام پذیرفته است. تلاش شده در تدوین بسته، ضمن رفع موانع پیش روی صادرکنندگان در ایفای تعهدات ارزی، پشتیبانی‌های لازم از صادرکنندگان در جهت ایفای تعهدات ارزی با هدف تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه، ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز تولید علی الخصوص تولید صادراتی صورت پذیرد.

با تفویض اختیار انجام شده از سوی کمیته ماده 2، موارد خاص در خصوص ایفای تعهدات ارزی در کمیته اقدام ارزی تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد لذا کلیه صادرکنندگان محترم می‌توانند ضمن مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن دسترسی به آخرین اطلاعات، دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به ایفای تعهدات ارزی، موارد و مشکلات خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور ارسال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها