کد خبر: 477539
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۹:۲۵
| |

کرباسچی: جریان انقلابی، دیگران را جاسوس می‌داند

دبیرکل کارگزاران سازندگی ایران گفت: اشکال تندروها این است که خود را تنها نیروی انقلابی کشور می‌دانند و باقی را خلافکار و رانت‌خوار و جاسوس می‌دانند و بعضا تلاش می‌کنند این‌ها را افشا کنند. اما در جمع جبری جامعه این موارد چندان هواداری ندارد و جا نمی‌افتد.

کرباسچی: جریان انقلابی، دیگران را جاسوس می‌داند
کد خبر: 477539
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۹:۲۵

اعتمادآنلاین| غلامحسین کرباسچی در دیدار نوروزی اعضای استان گلستان حزب کارگزاران سازندگی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره انگیزه جریانی خاص از ساخت سریال گاندو گفت: اگر یک مجموعه نیروها در کشور خودشان را انقلابی بدانند و باقی را معیوب و مزدور بدانند، همین شرایط پیش می‌آید به خصوص که آن نیروها خودشان را به نهادهای حاکمیتی نزدیک کنند و از این سمت نیروهای دلسوز و معتدل به هر دلیل شرایطی را داشته باشند که اعتماد لازم به آن ها در حاکمیت نباشد.

به گزارش سایت کارگزاران، وی افزود: البته من این سریال را به طور کامل ندیده‌ام اما در همین حدی که به طور اتفاقی آن را دیدم، به یاد افشاگری‌های پس از اشغال سفارت آمریکا افتادم و این شعر به ذهنم رسید که «گفتا که کرا کشتی تا کشته شدی زار؟ تا باز که او را بکشد آن که تو را کشت؟»

کرباسچی ادامه داد: نیروهای چپ زمانی در این کشور با این تحلیل که خودشان را تنها نیروی انقلابی دلسوز می‌دانستند، یک مشت کاغذهای خرد شده از سفارت آمریکا را مستمسک اتهام‌زنی قرار می‌دادند. من آن موقع مسئول پخش شبکه یک سیما بودم؛ شب‌ها منتظر بودیم ببینیم که آقای میردامادی، آقای اصغرزاده و آقای بیطرف امشب چه مصاحبه‌ای می‌کنند و چند کیلو دیگر از کاغذها را به هم متصل کرده‌اند و چه افشاگری علیه مرحوم امیرانتظام و… می‌کنند. البته خیلی از دوستان در سال‌های آخر عمر آقای امیرانتظام از ایشان عذرخواهی کردند. همان موقع هم به جز بخش معدودی فکر نمی‌کنم کسی جاسوس بودن آقای امیرانتظام یا وابسته بودن آقای بازرگان و تیم ایشان را پذیرفته باشد.

وی همچنین گفت: شاید یک دلیل این اتفاق این بود که مرحوم بازرگان نتوانست اعتماد اولیه امام را نگه دارد و جایگاه خودش را حفظ کند. امروز هم اگر درست نگاه کنیم، تکرار همین صحنه‌هاست.

دبیرکل کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به وضعیت امروز گفت: اشکال تندروها این است که خود را تنها نیروی انقلابی کشور می‌دانند و باقی را خلافکار و رانت‌خوار و جاسوس می‌دانند و بعضا تلاش می‌کنند این‌ها را افشا کنند. اما در جمع جبری جامعه این موارد چندان هواداری ندارد و جا نمی‌افتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها