فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

رسیدن به غنی‌سازی 60 درصد براساس خط مشی رهبری است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: رسیدن به غنی‌سازی 60 درصد از جمله خطوط مشی است که مقام معظم رهبری آن را تعیین کرده بوده‌اند، در مقطعی از تاریخ قرار داریم که خطوط قرمز تعیین و اجرایی می‌شود، البته نباید نقش قانون مجلس را در این زمینه نادیده بگیریم.

رسیدن به غنی‌سازی 60 درصد براساس خط مشی رهبری است
کد خبر: 477548
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۶:۴۹

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی با اشاره به غنی سازی 60 درصد در نطنز، گفت: رسیدن به غنی سازی 60 درصد از جمله خطوط مشی است که مقام معظم رهبری آن را تعیین کرده بوده اند، در مقطعی از تاریخ قرار داریم که خطوط قرمز تعیین و اجرایی می شود، البته نباید نقش قانون مجلس را در این زمینه نادیده بگیریم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس با قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها موافق افزایش غنی سازی از ابتدای اجرایی شدن قانون بودند، اما اکنون و بعد از خرابکاری تروریستی در نطنز این اقدام صورت گرفت.

وی اظهار داشت: دنیا نشان داده است که اگر در مقابل زیادی خواهی های آمریکا و هر کشور دیگری مقاومت نکنید و از دایره مقاومت خارج شوید، ظلم آنها بر شما بیشتر می شود، بنده سال ها در حوزه دیپلماسی با انگلیسی ها و آمریکایی ها دست و پنجه نرم می کردم و می دانم اگر از مواضع اصولی و مستدل خود یک قدم عقب نشینی کنید آنها 10 قدم به پیش می آیند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال اگر بر مواضع خود ایستادگی کنید حتی اگر پیشروی نکنید آنها پس می روند، این نکته مهم تنها در جنگ کاربرد ندارد، حتی در دنیای دیپلماسی از اصول مهم به شمار می رود.

مالکی بیان کرد: اگر به قانون مجلس تعریض نمی کردند و سه ماه به غربی ها برای بازگشت به برجام اجازه داده نمی شد، می توانستیم گام ها بلندتری برداریم و اقدام تروریسی هم صورت نمی گرفت اکنون غنی سازی 60 درصد را رقم زده ایم و این دلیل نمی شود میز مذاکره را رها کنیم هر چند که در شرایطی که اقدامات تروریستی در سایت های هسته ای ایران صورت می گیرد نباید مذاکراتی انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به خباثت های صهیونیست ها دلیلی برای مذاکره وجود ندارد، اسرائیلی ها بدون حمایت آمریکایی ها دست به هیچ کاری نمی زنند، آنها می خواهند با مذاکره در وین ما را مشغول کنند تا در ایران دست به اقدامات تروریستی بزنند، باید مذاکرات را به پایان برسانیم و در داخل کشور کارهای هسته ای را پیش ببریم، و در میدان به اسرائیلی ها پاسخ دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها