کد خبر: 477588
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

3 طایفه بزرگ در هرمزگان پس از 75 سال نزاع به صلح رسیدند

3 طایفه بزرگ پس از 75 سال نزاغ سرانجام در ماه مبارک رمضان سال 1400، طی مراسمی با حضور رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد، سران این سه طایفه پس از 75 سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان ضمن حضور در برنامه تلویزیونی مثل ماه شبکه سه سیما به اختلافات و درگیری‌های خونین در این منطقه پایان دادند.

3 طایفه بزرگ در هرمزگان پس از 75 سال نزاع به صلح رسیدند
کد خبر: 477588
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سه طایفه بزرگ از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد بعد از 75 سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان در ویژه برنامه تلویزیون ی مثل ماه شبکه سه سیما صلح و سازش کردند.

به گزارش مهر، 75 سال پیش بین دو طایفه زنگیک و مقدم زاده در بشاگرد درگیری ایجاد شد که در نتیجه آن 7 نفر از مردم زنگیک بشاگرد کشته شدند.

این درگیری موجب شد تا طایفه طاهر زهی در سیریک به کمک مردم زنگیک بشاگرد بروند و در این نزاع نیز 7 نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند.

اما پس از سال‌ها اختلاف و درگیری سرانجام در ماه مبارک رمضان سال 1400، طی مراسمی با حضور رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد، سران این سه طایفه ازشهرستان‌های سیریک و بشاگرد پس از 75 سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان ضمن حضور در برنامه تلویزیونی مثل ماه شبکه سه سیما با ادای سوگند به قرآن کریم و امضای صلحنامه به اختلافات و درگیری‌های خونین در این منطقه پایان دادند.

اطمینانی رئیس دادگستری شهرستان بشاگرد در این برنامه تلویزیونی ضمن تشکر از تلاش‌ها و میانجی‌گری رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ایجاد مصالحه میان این طوایف، گذشت سران این سه طایفه و اولیای دم 14 نفر از کشته شدگان درگیری‌های ناشی از اختلافات میان آن‌ها را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها