کد خبر: 477689
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۰۹:۰۶:۰۸
| |

کره‌شمالی، ژاپن را به باد انتقاد گرفت

پس از آنکه نخست وزیر ژاپن تمایل خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی به منظور حل مسائل دو جانبه ابراز کرد، روزنامه رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) ژاپن را به خاطر تاریخ تعرض‌هایش به شبه‌جزیره کره به باد انتقاد گرفت.

کره‌شمالی، ژاپن را به باد انتقاد گرفت
کد خبر: 477689
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۰۹:۰۶:۰۸

اعتمادآنلاین| روزنامه رودونگ سینمون که یکی از ارگان‌های حزب حاکم «کارگران» کره شمالی محسوب می‌شود، امروز در مقاله‌ای به انتقاد از ژاپن به خاطر «اشغال شبه‌جزیره کره در جریان نیمه نخست قرن بیستم و مشارکت در یک سیاست وحشیانه برای نابودی مردم» پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه رودونگ سینمون ضمن تاکید بر که چطور ژاپن ثروت فرهنگی و منابع طبیعی با ارزش‌های نجومی را به یغما برده است، از توکیو به خاطر نمایش دادن و تحریف چنین تاریخ مشکل داری انتقاد کرد. شبه‌جزیره کره از سال 1910 تا 1945 میلادی تحت حکومت استعماری ژاپن قرار داشت.

این مقاله پس از آن منتشر شد که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن به دنبال نشست روز جمعه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آماده است تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور حل مساله شهروندان ژاپنی ربوده شده توسط پیونگ‌یانگ در دهه‌های گذشته دیدار کند.

این مقاله روزنامه رودونگ سینمون تازه‌ترین اقدام کره شمالی در جریان محکومیت‌های کنونی‌اش علیه ژاپن به رغم درخواست‌های مکرر سوگا برای دیدار با کیم جونگ اون محسوب می‌شود.

پیونگ‌یانگ اصرار داشته که توکیو باید با گذشته مشکل‌دارش رو به رو شود و به آن بپردازد و به مشکلات تبعیض نژادی علیه اتباع کره شمالی در ژاپن رسیدگی کند.

اوایل ماه جاری میلادی، پیونگ‌یانگ همچنین اعلام کرد که کمیته المپیک کره شمالی تصمیم گرفته تا به منظور حفظ جان ورزشکاران از ابتلا به ویروس کرونا در بازی‌های المپیک که قرار است در توکیو برگزار شود، شرکت نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها