کد خبر: 477698
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| قورباغه‌ها یک بزرگراه در استونی را بستند

دولت استونی دستور بستن شبانه یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های این کشور را صادر کرد تا هنگام کوچ قورباغه‌ها تلفات آنها به حداقل ممکن برسد.

دور دنیا| قورباغه‌ها یک بزرگراه در استونی را بستند
کد خبر: 477698
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰

عتمادآنلاین| دولت استونی دستور بستن شبانه یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های این کشور را صادر کرد تا هنگام کوچ قورباغه‌ها تلفات آنها به حداقل ممکن برسد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، دولت استونی برای جلوگیری از تلفات قورباغه‌ها و مرگ آنها زیر چرخ خودروهای عبوری هنگام رفتن به محل جفت‌گیری‌شان که در آن سوی بزرگراه قرار دارد، دستور داد این بزرگراه را در طول شب مسدود کنند.

به دستور مسئولان دولتی استونی قرار است از این پس قورباغه‌ها بتوانند به راحتی و به دور از خطر مرگ زیر چرخ خودروهای عبوری از عرض بزرگراه عبور کنند و به محل جفت‌گیری خود برسند.

گفتنی است هرساله تعداد زیادی از افراد داوطلب از آغاز بهار با حمل این قورباغه‌ها و انتقال‌شان به آن سوی بزرگراه به حفظ جان این جانور کمک می‌‌کردند.

به گفته این افراد، آنها تا امروز موفق شده‌اند جان 97 هزار قورباغه را طی چند سال گذشته نجات دهند که 2000 مورد مربوط به سال جاری است.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های مربوط به فاصله‌گذاری و ممنوعیت تجمع راهی جز تعطیلی این بزرگراه که یکی از پرازدحام‌ترین بزرگراه‌های «تالین» پایتخت استونی محسوب می‌‌شود نمانده بود و این امر هم با مساعدت دولت تحقق یافت.

از سویی یکی از اعضای شورای منطقه‌ای که در طول این بزرگراه واقع شده به رسانه‌ها گفت: در حال جانمایی بهترین نقطه‌ای هستیم که بتوانیم با حفر کانالی از زیر بزرگراه شرایط عبور قورباغه‌ها را تسهیل کنیم. قرار است در چارچوب این پروژه برکه‌ای هم برای این قورباغه‌ها احداث شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها