سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مجلس:

امروز ارتش ایران با ارتش پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست

یک نماینده مجلس گفت: امروز ارتش ایران با ارتش پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست چراکه ارتش در پیش از پیروزی انقلاب زیرمجموعه ارتش آمریکا بود و مستشاران آمریکایی در کشور حضور داشتند و حتی اجازه نمی‌دادند ارتشی‌ها در امورات فنی هیچ‌گونه دخالتی داشته باشند.

امروز ارتش ایران با ارتش پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست
کد خبر: 477733
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۲۲:۱۲

اعتمادآنلاین| سید ناصر موسوی لارگانی ضمن تبریک روز ارتش، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست چراکه ارتش در پیش از پیروزی انقلاب زیرمجموعه ارتش آمریکا بود و مستشاران آمریکایی در کشور حضور داشتند و حتی اجازه نمی دادند ارتشی ها در امورات فنی هیچگونه دخالتی داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: بعد از انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی از نظر توانمندی به یکی از قدرتمندترین ارتش های منطقه تبدیل شده است که نمونه آن را در 8 سال دفاع مقدس دیدیم؛ ارتشی ها در کنار برادران سپاه و بسیج، جانانه در مقابل دشمنان تا دندان مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستادند و بعد از آن نیز بر قدرت و توانمندی خود افزودند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم هر چند ماه یک بار از یکی از دستاوردهای ارتش رونمایی می شود و ارتشی که زمانی هیچ قدرتی نداشت و باید از دستورات مستشاران نظامی آمریکا اطاعت می کرد، امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شده که صهیونیست ها و دشمنان دیگر از چنین ارتشی وحشت دارند.

موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح از توانمندی های ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: شاهدیم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و برخی از کشورهای اروپایی در گوشه و کنار دنیا و گاهی در نزدیکی ما، دخالت هایی را در امنیت و تمامیت ارضی کشورها دارند در حالی که جرأت کوچک ترین دخالت در کشور ما را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با یادآوری این مطلب که تا کنون هرجا ارتش و سپاه و نیروهای مسلح با قدرت وارد شدند و توانمندی خود را افزایش دادند، دشمنان در برنامه های دیپلماسی خارجی مثل برجام از موضع خود عقب‌نشینی کرده اند، اظهار داشت: اگر امروزه بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با زبان قدرت و توانمندی نظامی با آنها صحبت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه اگر موشک های بالستیک را نداشتیم، جایگاه امروز را نیز نداشتیم، اذعا کرد: اگر امروز آمریکا برای ادامه مذاکرات و بازگشت به برجام واسطه می فرستد به دلیل توانمندی نیروهای نظامی ما بوده که باعث شده در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه بیایند و با زبان قدرت و زور صحبت نکنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند اگر در مذاکرات یک قدم عقب‌نشینی کنیم آنها صد قدم جلو می آیند، خاطرنشان کرد: شاهد بودیم در روزهای اول مذاکرات، فقط موضوع هسته ای مطرح بود که با فتوای رهبری مبنی بر حرام دانستن تولید سلاح هسته ای، بحث موشک های بالستیک را به آن اضافه کرده و زیر سوال بردند لذا قدرت و توانمندی که در حال حاضر ارتش و سایر نیروهای مسلح دارند این جایگاه را به ایران داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها