بیش از 9500 سرباز خارجی در افغانستان مستقرند

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی هم اکنون تحت ماموریت «حمایت راسخ» تحت رهبری ناتو در افغانستان مجموعا 9592 سرباز از 36 کشور در این کشور جنگزده مستقر هستند و آمریکا با 2500 سرباز در صدر فهرست این کشورها قرار دارد.

بیش از 9500 سرباز خارجی در افغانستان مستقرند
کد خبر: 477751
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۵۷:۳۸

اعتمادآنلاین| بعد از آمریکا، آلمان با 1300 سربازی که عمدتا در شمال افغانستان مستقر هستند جایگاه دوم را داشته و ایتالیا با 895 سرباز عمدتا مستقر شده در سمت غرب افغانستان رتبه سوم را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این فهرست همچنین گرجستان با 860 سرباز در جایگاه چهارم و انگلیس با 750 سرباز استقرار یافته در افغانستان در رده پنجم قرار دارند. در ادامه آنها رومانی با 619 سرباز در جایگاه ششم و ترکیه با 600 سرباز مستقر در افغانستان در جایگاه هفتم هستند.

لهستان، مغولستان، پرتغال، هلند، نروژ، دانمارک، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و بلغارستان جزو آن دسته از شرکا و همپیمانان ناتو هستند که دست کم بالغ بر 100 سرباز را در راستای ماموریت حمایت راسخ در افغانستان مستقر کرده‌اند.

ماه ژانویه سال جاری میلادی ارتش ترکیه مسئولیت نیروی ضربت مشترک با آمادگی فوق‌العاده در ناتو را به عهده گرفته و هزاران سربازش را در حالت آماده باش و آماده برای استقرار در عرض چند روز قرار داد.

واحدهایی از جانب آلبانی، مجارستانه، ایتالیا، لتونی، مونته نگرو، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، انگلیس و آمریکا نیز در این نیرو که بخشی از مجموعه بزرگتری تحت عنوان نیروی پاسخ در ناتو است خدمت خواهند کرد.

قرار است در راستای اعلام دولت آمریکا، همه سربازان آمریکایی تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند که این با بیستمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا مصادف خواهد بود.

استقرار سربازان خارجی در افغانستان از هفتم اکتبر 2001 زمانی که آمریکا به همراه انگلیس عملیات «آزادی با دوام» را علیه این کشور به راه انداخت شروع شد.

بعدا نیروهای بالغ بر 43 کشور عضو ناتو یا شریک با آن به جمع نیروهای آمریکا و انگلیس بعد از ایجاد نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) در 20 دسامبر 2001 پیوستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها