سیدمحسن دهنوی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

حقوق سربازان چهار برابر افزایش پیدا کرد / آقازاده‌ها به سربازی نمی‌روند

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس در جلسه علنی مجلس طی اخطار قانون اساسی با انتقاد از پایمال شدن حقوق سربازان، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه امسال به همت مجلس، حقوق سربازان چهار برابر افزایش پیدا کرد.

حقوق سربازان چهار برابر افزایش پیدا کرد / آقازاده‌ها به سربازی نمی‌روند
کد خبر: 477779
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۳:۱۵:۰۱

اعتمادآنلاین| سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی مجلس طی اخطار قانون اساسی با انتقاد از پایمال شدن حقوق سربازان، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه امسال به همت مجلس، حقوق سربازان چهار برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دهنوی بیان کرد: در حال حاضر 350 هزار نفر در کشور به سربازی می روند و متأسفانه حقوق آنان پرداخت نمی شود. طبق قانون باید حقوق سربازان 60 درصد حقوق پایه باشد، در حالی که صرفا 350 هزار تومان حقوق به سربازان داده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با این حقوق چه کسی می تواند زندگی کند؟ جای تأسف دارد که بدیهی ترین حق سربازان به آنان داده نمی شود، این در حالی است که مجلس 5 هزار و 600 میلیارد تومان بابت تأمین حقوق سربازان در نظر گرفت و بر این اساس کف حقوق آنان باید در یک ماه یک میلیون و 800 هزار تومان باشد.

دهنوی افزود: بنده این موضوع را از ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کردم و پاسخ این بود که دولت می گوید این پول را نمی دهد و آن را در اولویت آخر گذاشته است.

وی گفت: در این زمینه شاهد پاس کاری بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها هستیم و جای تأسف دارد که پرداخت حقوق سربازان در اولویت آخر و تعمیر استخر نهاد ریاست جمهوری و 300 هزار میلیارد تومان رانت جهانگیری در اولویت اول است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: مجلس این موضوع را مصوب کرده است اما دولتمردان می گویند ما آن را قبول نداریم که امام خمینی (ره) فرمودند: «نمی شود از شما پذیرفت که بگویید ما قانون را قبول نداریم، غلط می کنید که قانون را قبول ندارید، قانون شما را قبول ندارد.»

دهنوی اظهارداشت: مجلس این موضوع را مصوب کرده و باید حقوق سربازان در سال 1400 افزایش یابد و پرداخت شود و رئیس جمهور موظف است که این موضوع را در دستور کار قرار دهد و عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: حداقل تا زمانی که فرآیند سربازی اجباری را اصلاح نکردیم، باید حق و حقوق آنان داده شود، چرا که بسیاری از آنان جزو اقشار ضعیف جامعه هستند. مگر بچه های آقایان، مسئولان و آقازاده ها به سربازی می روند؟ نهایتا آنان به شکل دیگری سربازی خود را می‌گذرانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: لازم است رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری کند تا حقوق سربازان مطابق با قانون مجلس پرداخت شود تا بلکه بخشی از درد و آلام آنان رفع شود.

در ادامه جلسه، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لازم است این موضوع پیگیری شود و بنده حتما در این باره با رئیس سازمان برنامه و بودجه هم صحبت خواهم کرد.

وی گفت: وضعیت سربازان مطلوب نیست و آنان برای رفت و آمد به پادگان ها هم پول توجیبی ندارند و وضع لباس، خوراک و سایر خدمات آنان هم مطلوب نیست.

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: مجلس به درستی و به خوبی به این موضوع توجه کرد تا وضعیت معیشتی سربازان وظیفه ارتقا یابد. نسل وسیعی از جوانان ما در خدمت نظام هستند و ما خجالت زده هستیم که حتی به اندازه پول توجیبی هم نمی توانیم به آنان مبلغی را پرداخت کنیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: مجلس منابع افزایش حقوق سربازان را تأمین کرده است و سازمان برنامه و بودجه نمی تواند برای خودش قانون را تفسیر کند. کسانی هستند که 15 میلیون تومان حقوق می گیرند که افزایش حقوق آنان سریعا انجام می شود اما افزایش حقوق سربازان در اولویت قرار ندارد و امیدواریم که دولت در این روزهای آخر با رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه عاقبت به خیر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها