کد خبر: 477807
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۴:۴۷:۵۲
| |

به شرط استفاده از فناوری‌های نو؛

وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان افزایش یافت

عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها تا 450 میلیون تومان و در بافت فرسوده به 300 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری‌های نو افزایش یافت.

وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان افزایش یافت
کد خبر: 477807
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۴:۴۷:۵۲

اعتمادآنلاین| «محمدحسن علمداری» افزود: بانک مسکن در سال‌جاری برای کمک به رونق تولید مسکن برای انبوه‌سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن‌ها حداقل 10 درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: بانک تخصصی بخش مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا 450 میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند.

وی گفت: این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون تومان و سایر شهرها نیز 300 میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز 18 درصد خواهد بود.

علمداری رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به 250 میلیون تومان افزایش یافته است.

دوسال پیش کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در نامه‌ای به سرپرست معاونت ساختمان وزارت راه خواستار افزایش تسهیلات بانکی به رقم 150 میلیون تومان برای خرید مسکن، 250 میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی و 150میلیون تومان برای بافت فرسوده شد.

به ادعای انبوه سازان، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مسکن و کاهش نقدینگی بخش خصوصی و کاهش ارزش پول ملی، تسهیلات فعلی به میزان 130میلیون تومان و در صورت اجرای فناوری نوین 160 میلیون تومان بابت هر واحد مسکونی پاسخگوی نیاز بخش تولید و ساخت و ساز مسکن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها