کد خبر: 477843
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۶:۰۶:۵۷
| |

استاندارد تهران: هنوز به پیک چهارم نرسیده‌ایم

استاندار تهران گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در مورد چهارم هنوز به پیک نرسیده‌ایم و ویروس جهش یافته با ویروس اولیه متفاوت است نیازمند دقت نظر بیشتری هستیم و اکنون با افزایش بیماران و به دنبال آن فوتی ها مواجه هستیم همچنان که امروز 405 فوتی در سطح کشور داشتیم.

استاندارد تهران: هنوز به پیک چهارم نرسیده‌ایم
کد خبر: 477843
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۶:۰۶:۵۷

اعتمادآنلاین| استاندار تهران با تاکید بر رفع موانع تولید در سالجاری اعلام کرد:‌ 2400 میلیارد تومان اعتبار امسال برای رونق تولید در این استان محقق شد.

به گزازش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در سالجاری گفت: امسال 1200 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18، 2400 میلیارد تومان در زمینه رونق تولید و 328 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی در استان تهران محقق شد.

وی اظهار داشت: سال 1400 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامیده شده تلاش می‌کنیم تا اگر در مسیر اشتغال مانعی وجود دارد و نیاز به مداخلات دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز جهت تحرک بخشی بیشتر به پروژه‌ها دارد محقق شود و از ظرفیت بانک‌ها نیز استفاده می شود.

استاندار تهران ادامه داد: اینکه هیچ واحد تولیدی در استان تهران در سال 99 تعطیل نشده اقدام قابل توجهی است؛ ضمن اینکه 322 طرح راکد نیز احیا شده و در جذب سرمایه‌گذاری نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: طرح سرباز کارآفرینی اقدام اثرگذاری می باشد؛ چراکه سربازان نیروی جوان با انگیزه کار هستند و کشور نیز نیازمند نیروی کار ماهر می باشد و از فرصت دو سال خدمت سربازی جهت مهارت آموزی آنها باید استفاده کرد که سازمان فنی و حرفه ای نقش موثری در این زمینه دارد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نرخ بیکاری در سال 99 در استان تهران 2.55 درصد کاهش یافته است که با توجه به شرایط خاص استان نشان‌دهنده علاقه، همدلی و تشریک مساعی جهت توسعه اقتصادی استان دارد که در سال 1400 نیز باید تداوم پیدا کند.

به گفته وی، در سال 99 با توجه به همه مشکلات و سختی‌ها به لحاظ اقتصادی و بیماری کرونا با جدیت و پیگیری شاهد اقدامات خوبی در حوزه اشتغال بودیم و برای اولین بار از تعهد اشتغال استان تهران فراتر رفتیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: 96 هزار شغل تعهد استان تهران بود که با ایجاد 119 هزار شغل 124 درصد اشتغالزایی در استان محقق شد و در زمینه مجوزهای صادر شده و تخصیص اعتبارات در حوزه اشتغال نیز اقدامات موثری صورت گرفت و سازمان‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک های استان اقدامات قابل توجهی داشتند.

وی در مورد محدودیت های کرونایی نیز اظهار داشت: در موج سوم کرونا نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در شهر های قرمز و نارنجی محدودیت های هوشمند اعمال می شد که در پی آن شرایطی فراهم شد که بعد از دو هفته شیب بیماری نزولی شد و تغییر رنگ شهرها را شاهد بودیم.

استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه در مورد چهارم هنوز به پیک نرسیده‌ایم و ویروس جهش یافته با ویروس اولیه متفاوت است نیازمند دقت نظر بیشتری هستیم و اکنون با افزایش بیماران و به دنبال آن فوتی ها مواجه هستیم همچنان که امروز 405 فوتی در سطح کشور داشتیم.

وی بیان کرد: آنچه مربوط به استان تهران است همکاری اصناف و دستگاه‌های استانی و مردم را داریم ولی بعضی از دستگاه‌های ملی خود را جدا از مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی می‌دانند که بر این اساس درخواست شده هر دستگاه ملی که تبعیت از مصوبات نداشته باشد به قرارگاه فرماندهی کرونا کشور معرفی شوند تا طبق قانون با آنها رفتار شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: دیروز در جلسه با روسای بیمارستان‌ها نسبت به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اقدام شد چراکه همواره اولویت ما این بوده که هیچ بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند منتها در این زمینه نیازمند همکاری مردم و مسئولان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

به گزارش ایرنا، اولین جلسه کارگروه اشتغال در سالجاری عصر امروز/ یکشنبه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد.




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها