کد خبر: 477851
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۷:۰۹:۱۵
| |

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها:

هیأت اجرایی استان‌ها، صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بر این اساس هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها صرفاً در سیر برگزاری انتخابات نقش آفرینی می‌کنند و در بررسی صلاحیت‌ها مسئولیتی ندارند و هیأت اجرایی مستقر در استانداری که به ریاست شخص استاندار فعالیت می کند، مسئولیت بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان را برعهده خواهد داشت.

هیأت اجرایی استان‌ها، صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند
کد خبر: 477851
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۷:۰۹:۱۵

اعتمادآنلاین| علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز کمیسیون شوراها گفت: اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار اعضا قرار داشت و یکی از موضوعاتی که در این جلسه به تصویب رسید، ایجاد هیأت اجرایی در وزارت کشور بود.

به گزارش خانه ملت، حدادی افزود: در قانون فعلی این هیأت اجرایی در مرکز وجود نداشت، همین طور بررسی صلاحیت داوطلبین عضویت در مجلس با تصویب کمیسیون شوراها بر عهده هیأت‌های اجرایی استان‌ها گذاشته شد در حالی که در قانون قبلی این کار توسط هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها صورت می‌گرفت. بر این اساس هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها صرفاً در سیر برگزاری انتخابات نقش آفرینی می‌کنند و در بررسی صلاحیت‌ها مسئولیتی ندارند و هیأت اجرایی مستقر در استانداری که به ریاست شخص استاندار فعالیت می کند، مسئولیت بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان را برعهده خواهد داشت.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این هیأت بررسی‌های اولیه را انجام می‌دهد و نظریه نهایی را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و نظر نهایی را هیأت نظارت شورای نگهبان اعلام خواهد کرد اما به جهت برخی نواقص در سایر مصوبات، مقرر شد کارگروه مجدداً بررسی‌های لازم را انجام داده و ظرف مدت مقرر نظر خود را به صحن کمیسیون اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها