سیدحمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

صلاحیت کاندیدها با توجه به مر قانون بررسی می‌شود

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: برای رسیدگی به صلاحیت‌ها باید دقیقا به قانون عمل کرد. ما مجریان قانون هستیم و باید از حقوق عمومی و اشخاص صیانت کنیم در رسیدگی به صلاحیت کاندیداها توجه به مر قانون و مستندات واصله از مراجع چهارگانه اصول کار است .

صلاحیت کاندیدها با توجه به مر قانون بررسی می‌شود
کد خبر: 477855
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۷:۴۱:۵۵

اعتمادآنلاین| سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز (یکشنبه 29 فروردین) در حاشیه نشست مشترک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیات‌های عالی نظارت استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت های نظارت کارشان رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا می‌باشد این جلسه با حضور نمایندگان هیئت‌های عالی استان‌ها تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس قانون هیئت های اجرایی نظارت تا 21 فروردین فرصت رسیدگی به صلاحیت کاندیداها را داشتند و از 21 فروردین به بعد هیئت نظارت شهرستان‌ها 14 روز فرصت دارند صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و پس از ابلاغ به فرمانداری کاندیداها 4 روز فرصت اعتراض دارند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح کرد: پس از این مرحله هیئت عالی نظارت استان‌ها پس از دریافت اعتراض کاندیداها 10 روز فرصت رسیدگی به آنها را دارد؛ پس از اعلام نتیجه به کاندیداها 4 روز مجددا فرصت اعتراض داشته و سپس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات 10 روز فرصت دارد تا نظر نهایی هیئت مرکزی نظارت را به کاندیداها ابلاغ کند .

کاظمی اظهار داشت: برای رسیدگی به صلاحیت‌ها باید دقیقا به قانون عمل کرد. ما مجریان قانون هستیم و باید از حقوق عمومی و اشخاص صیانت کنیم در رسیدگی به صلاحیت کاندیداها توجه به مر قانون و مستندات واصله از مراجع چهارگانه اصول کار است .

کاظمی افزود: تمام بخش‌های هیئت نظارت باید به درستی به وظایف خود عمل کنند؛ ما در کار خود بر اجرای قانون تاکید داریم و هیات‌های عالی نظارت استانی و هیات‌های نظارت شهرستانی در رسیدگی به صلاحیت‌ها باید قانون را سرلوحه خود قرار دهند و نباید حقوق کاندیدایی تضعیف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها