کد خبر: 477946
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

اواخر خرداد اولین واکسن داخلی کرونا عرضه می‌شود

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره زمان عرضه واکسن تولید داخل کرونا گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته واکسن "برکت" اولین واکسنی است که عرضه خواهد شد. این واکسن اواخر خرداد عرضه می‌شود.

اواخر خرداد اولین واکسن داخلی کرونا عرضه می‌شود
کد خبر: 477946
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسن‌های مشترک کرونا ایران با کوبا، گفت: در میان واکسن‌های مشترک، واکسن مشترک کوبا و انستیتو پاستور اولین واکسن خواهد بود که به تولید انیوه می‌رسد.

به گزارش ایسنا، قانعی در خصوص زمان عرضه واکسن‌های علیه کووید _19 گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته واکسن "برکت" اولین واکسنی است که عرضه خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه شرکت "برکت" قول داده که تا اواخر خرداد واکسن خود را عرضه کند و به قول خود پایبند است، اظهار کرد: واکسن "اسوید 19" نیز در اواخر مهرماه به تولید می‌رسد.

وی به جزئیات واکسن‌های مشترک اشاره کرد و گفت: ایران سه واکسن مشترک دارد که یکی از آنها مشترک کوبا و انستیتو پاستور و دومی واکسن گامالیا مشترک ایران و روسی است.

قانعی، سومین واکسن مشترک تولیدی در ایران را میان ایران و استرالیا عنوان کرد و افزود: این سه واکسن مشترک هستند و مابقی واکسن‌ها تولید کشور خواهد بود.

به گفته وی تولید واکسن‌های داخل از شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد، ولی واکسن شرکت "برکت" زودتر از همه در اواخر خرداد ماه خواهد بود.

قانعی خاطر نشان کرد: از 16 پرونده تولید واکسن 4 پرونده مجوز اخلاق دریافت کردند و امید می‌رود که 3 تا 4 پرونده دیگر تا مهرماه موفق به دریافت اخلاق شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها