کد خبر: 477955
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

مصر و یونان بر اهمیت مشارکت استراتژیک دو کشور تاکید کردند

وزیر خارجه مصر و همتای یونانی او در دیداری که با یکدیگر داشتند، ضمن بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه و فرصت‌های توسعه آن، بر اهمیت مشارکت استراتژیک دو کشور تاکید کردند.

مصر و یونان بر اهمیت مشارکت استراتژیک دو کشور تاکید کردند
کد خبر: 477955
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه سامح شکری، وزیر خارجه این کشور میزبان نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود بود، اعلام کرد: دو طرف در این دیدار ضمن بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه و فرصت‌های توسعه آن، بر اهمیت مشارکت استراتژیک دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، این گفتگوها درباره روابط دوستانه میان دو کشور و همکاری و هماهنگی موجود میان دو طرف در ابعاد مختلف انجام شده و در آن برخی مسایل منطقه‌ای و بین المللی بررسی شدند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اظهار کرد: دو طرف بر تمایل خود به حمایت از ریشه‌های همکاری در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور و دو ملت دوست تاکید کردند.

همچنین به گفته احمد حافظ، دو طرف بر اهمیت بررسی راه‌های استفاده متقابل از تجربه‌های دو کشور در مبارزه با شیوع کرونا و کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: در این دیدار شرایط منطقه شرق مدیترانه بررسی شده و شکری به کلیه تحولات منطقه‌ای جاری پرداخته و رویکرد مصر درباره راه‌حل‌های بحران‌های مختلف در سایر مناطق، تلاش‌هایی که برای فراهم کردن فضای مناسب جهت برقراری امنیت و ثبات انجام می‌شوند و حمایت از دستیابی به سازشی جامع برای بحران لیبی را ارائه کرد.

به گفته این منبع، شکری آخرین تحولات پرونده سد النهضه را بدون ورود به جزئیات بحث‌ها و گفتگوها به اطلاع همتای یونانی خود رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها