در واکنش به حضور نظامی روسیه در «دریای سیاه»:

پاپ فرانسیس خواستار کاهش تنش‌ها میان مسکو و اوکراین شد

پاپ فرانسیس به دنبال طرح گزارشها درباره اینکه روسیه حضور نظامی‌اش در دریای سیاه را افزایش داده، خواستار کاستن از تنشها میان روسیه و اوکراین شد.

پاپ فرانسیس خواستار کاهش تنش‌ها میان مسکو و اوکراین شد
کد خبر: 477969
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پاپ فرانسیس در اظهاراتی خطاب به مردم گرد آمده در میدان سنت پیتر واتیکان گفت "وقایع در چند منطقه شرق اوکراین را که در ماه‌های اخیر مکررا شاهد موارد نقض آتش بس بوده‌اند با نگرانی دنبال کرده‌ام و با ترس زیاد شاهد افزایش فعالیتهای نظامی هستم".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در ادامه گفت که امیدوار است "از تنشها پرهیز شده" و این که "آشتی و صلح" بتوانند تقویت شوند.

فرانسیس خاطرنشان کرد: "من قویا امیدوارم که جلوی افزایش تنشها گرفته شده و به عکس اقدامات تقویت کننده اعتماد دوجانبه و در راستای حمایت از آشتی و صلح به عنوان اموری به شدت ضروری و مطلوب اتخاذ شوند."

فرانسیس تاکید کرد: باشد که ما وضعیت انسانی وخیمی که آن مردم تجربه می‌کنند را در دلمان در نظر بگیریم و من به آنها همبستگی خود را ابراز کرده و از شما دعوت می‌کنم برای آنها دعا کنید.

این اظهارنظرهای پاپ فرانسیس بعد از آن مطرح شدند که بر اساس گزارش رویترز در روز شنبه، روسیه به افزایش حضور نظامی خود در حوزه دریای سیاه پرداخته و دو کشتی جنگی و 15 کشتی کوچکتر را در ضمن تنشها با اوکراین به منطقه اعزام کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها