کد خبر: 477973
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۱:۰۱:۰۰
| |

اکثر آمریکایی ها خواستار مدیریت فوری تغییرات آب و هوایی هستند

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها بر این باورند که تغییرات آب و هوایی باید به فوریت رسیدگی شود.

اکثر آمریکایی ها خواستار مدیریت فوری تغییرات آب و هوایی هستند
کد خبر: 477973
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۱:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که تغییرات آب و هوایی باید به فوریت رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: نظرسنجی جدید سی بی اس که روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که 46 درصد آمریکایی ها می گویند «همین حالا» باید به تغییرات آب و هوایی رسیدگی شود و 11 درصد گفتند معضل تغییرات آب و هوایی باید در چند سال آینده مدیریت شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار است میزبان 40 رهبر جهان برای گفت و گو درباره تغییرات آب و هوایی باشد. این نشست مجازی 23-22 آوریل (3-2 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این نتایج همچنین نشان داد که 48 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار نقش رهبری آمریکا در تلاش های بین المللی برای رفع معضل تغییرات آب و هوایی هستند.

اما تقریبا یک سوم آمریکایی ها بر این باورند که برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی می توان صبر کرد.

بر اساس گزارش سی بی اس نیوز افرادی که چنین احساسی را دارند به چهار دلیل اشاره می کنند: 36 درصد می گویند درباره تغییرات آب و هوایی اغراق شده است، 31 درصد می گویند مسائلی دیگری وجود دارد که باید فورا به آنها رسیدگی شود، 23 درصد بر این باورند که هیچ کاری نمی توان انجام داد و 9 درصد مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بسیار پرهزینه می دانند.

سی بی اس نیوز این نظرسنجی را از طریق مصاحبه با دو هزار و سه نفر از آمریکایی ها در بازه زمانی 16-13 آوریل (27-24 فروردین) با ضریب خطای 2.8 درصد انجام داده است.

بتازگی واشنگتن و پکن به دنبال سفر جان کری نماینده دولت آمریکا در امور اقلیمی به شانگهای چین در بیانیه‌ای متعهد به همکاری در زمینه بحران آب و هوایی شدند.

کری و شی شنهوا همتای چینی وی در بیانیه‌ای اعلام کردند که واشنگتن و پکن متعهد به همکاری با یکدیگر و دیگر کشورها برای مقابله با بحران آب و هوایی هستند که باید با جدیت و اضطرار به آن رسیدگی شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مشترک دو کشور چین و آمریکا که با هم عامل انتشار تقریبا نیمی از گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند، راه‌های بسیاری برای همکاری تعیین شده است.

در بیانیه مشترک دو کشور بر اقدامات مربوطه و همکاری در روندهای چند جانبه، از جمله کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی و توافقنامه پاریس تأکید شده است.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا رسیدگی به چالش‌های مربوط به تغییرات اقلیمی را در اولویت‌های سیاست خود قرار داده است. آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن به توافق اقلیمی پاریس که در سال 2015 امضا شد، بازگشت.

این توافق در زمان جان کری به عنوان وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما به امضا رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها