ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید هر سال 10درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد کم شود/ طرح آمایشی کلی کشور را نداریم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس ماده 35، هرسال 10درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد باید کم بشود، آیا واقعا با مهارت آموزی فقر را کم کردیم؟ ما از اول باید ماهیگیری را یاد می دادیم.

باید هر سال 10درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد کم شود/ طرح آمایشی کلی کشور را نداریم
کد خبر: 478022
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه «به وقت ایران»، گفت: قطعا قوانینی که مجلس مصوب می کند جنبه های مختلف را درنظر می گیرند. ما هنوز نتوانستیم فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه تببین کنیم و فرهنگ کار به فعلیت تبدیل نشده است. مهارت یک ارزش است اما همه ما دنبال میز هستیم.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه بحث سند توسعه نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: علیرغمی تلاش هایی که کمیته امداد و مجلس کرده است تا این فرهنگ جا نیافتد، فضیلت کار به فعلیت نرسد و ارزش کار مشخص نشود به نتیجه نمی رسیم. کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و سازمان بهزیستی و معاونت مناطق محرومین و سازمان فنی وحرفه ای و ... باید دست به دست هم بدهند و به محرومین کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر ماده 35 را ببینیم هرسال 10درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد باید کم بشود، آیا واقعا با مهارت آموزی فقر را کم کردیم؟ ما از اول باید ماهیگیری را یاد می دادیم.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر بیشتر مردم شهرستان ها وارد تهران شدند و ما طرح آمایشی کلی کشور را نداریم و توسعه نامتوازن است. اکنون امکانات فقط در تهران است.

وی افزود: بعد از آنکه مراکز را به هم وصل می‌کنیم، اولین کاری که باید انجام بدهیم شناسایی فردی و محیطی است و پس از آن، آموزش‌های متناسب با استعداد و محیط است. ما اگر محیط را نشناسیم در مهارت آموزی موفق نیستیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: ما در مجلس لایحه کمک افراد حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه ای را تصویب کردیم. پس از این خیرین می توانند در بازسازی کارگاه های نامعیوب فنی حرفه ای که این سازمان بسیار در پی آن بود، کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها