کد خبر: 478047
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی هم پاسخ داده خواهد شد/ غربی‌ها به دروغ می‌گویند که ایران به سمت سلاح‌های هسته‌ای می‌رود/ دوران بزن و در رو تمام شده است/ کشورهای منطقه با دشمنان جمهوری اسلامی همکاری نکنند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان کرد: قطعاً جمهوری اسلامی آغازگر تنش‌ها نیست و نمی‌خواهد در منطقه ناامنی ایجاد شود، شعار جمهوری اسلامی برای منطقه صلح و آرامش بوده با این حال تحرکاتی که علیه ما انجام می‌شود بی‌پاسخ نخواهد ماند و قبلا هم نشان دادیم این اقدامات را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی هم پاسخ داده خواهد شد/ غربی‌ها به دروغ می‌گویند که ایران به سمت سلاح‌های هسته‌ای می‌رود/ دوران بزن و در رو تمام شده است/ کشورهای منطقه با دشمنان جمهوری اسلامی همکاری نکنند
کد خبر: 478047
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، درباره تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: این تحرکات مسئله جدیدی نیست و خوی زیاده خواهی‌ای است که در اسرائیل وجود دارد موجب شده که اینها همیشه عامل ناامنی در منطقه و ایران باشند و در گذشته هم در چند مورد دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کردند، اخیر هم که شهید فخری زاده شهادت رساندند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: اینها خودشان کلاهک هسته ای دارند ولی به صنعت هسته ای ما ایراد می‌گیرند! تمام آنها دنبال این بودند که به ما آسیب وارد کنند و نگذارند که فعالیت‌های هسته ای و علمی ایران پیش برود و کلاً با پیشرفت در ایران و در کشورهای اسلامی مخالفت می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: البته جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به این اقدامات بی‌تفاوت باشد و اگر ما هم اقدامی نکنیم جبهه مقاومت در منطقه خودشان اقداماتی را برای مقابله با این توطئه‌ها انجام می‌دهند زیرا جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی خودشان در مقابل رژیم صهیونیستی می دانند.

این استاد دانشگاه با اشاره به دوگانگی اروپا و امریکا در مقابل ایران تصریح کرد: اروپایی ها از یک سو ایران را به مذاکره دعوت می کند و از سوی دیگر برخی از نهاد و شخصیت‌های ما را تحریم می کنند! آمریکا هم بحث بازگشت به برجام را مطرح می‌کند و بعد در زمانی که وزیر دفاع آمریکا در اسرائیل هست ما شاهد خرابکاری در نطنز هستیم! اینها دو متحد استراتژیک و در کنار هم هستند و با هم این اقدامات را انجام می دهند.

حسینی یادآور شد: قطعاً جمهوری اسلامی آغازگر تنش‌ها نیست و نمی‌خواهد در منطقه ناامنی ایجاد شود، شعار جمهوری اسلامی برای منطقه صلح و آرامش بوده با این حال تحرکاتی که علیه ما انجام می‌شود بی‌پاسخ نخواهد ماند و قبلا هم نشان دادیم این اقدامات را بی پاسخ نخواهیم گذاشت. مثلا در ماجرای پایگاه عین الاسد و انهدام پهپاد آمریکایی این را دیدید و همه اذعان کردند که بعد از جنگ جهانی این اولین بار است که یک کشوری به آمریکا اینگونه پاسخ داده است.

وی اظهار داشت: حتی اگر دولتمردان و مسئولین ما بخواهند در مقابل این چنین اقدامات تروریستی‌ای کوتاه بیایند، این مطالبه جدی مردم است که مسئولان پاسخ دهند. جمهوری اسلامی با اقتدار مواضع خودش را پیش خواهد برد و هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را تهدید کند و اگر هم اقدامی انجام دهد بدون پاسخ نخواهد ماند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: البته برای پاسخ دادن به خرابکاری دشمن شتاب و عجله نداریم و به موقع تصمیم گرفته خواهد شد و حتماً دشمنان پاسخ اقدام خود را خواهند گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش غنی سازی در کشور تصریح کرد: این افزایش غنی سازی تا 60 درصد یک حرکت بسیار مهمی است، اگرچه برخی اقدامات دشمنان ممکن است به تجهیزات ما آسیب بزند اما ما جبران می‌کنیم، صنعت هسته ما یک صنعت وارداتی نیست و ما در صنعت هسته ای وابسته نیستیم که بخواهیم التماس خارج را کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در نزدیکی الفجیره امارات، تاکید کرد: همانطور که گفتیم دوستداران جمهوری اسلامی در منطقه و نیروهای جبهه مقاومت نمی گذارد که صهیونیست‌ها آرامش داشته باشند و برای آنها آسیب زدن به پایگاه‌ها و مواضع دشمنان ما کار دشواری نیست و ما مطمئنیم که این اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی هم پاسخ داده خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: ما در مذاکراتی که ما با غربی‌ها درباره برجام داشتیم آنها سعی کردند که توان هسته‌ای ما را محدود کنند به این بهانه که ایران می خواهد به سمت سلاح های اتمی برود در حالی که این یک دروغ بیشتر نبود.

وی گفت: نمی شود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وعده‌ها و تعهدی که دادند را نقض کنند و ما فقط تماشاچی و نظاره‌گر باشیم، ما هم باید در مقابل این بدعهدی کاری کنیم. شاید یکی از دلایلی که سایت نطنز را مورد هجمه قرار دادند هم این بود که ما نتوانیم در این حوزه پیشرفت کنیم.

حسینی ادامه داد: مطمئنا اقدام دشمنان بی پاسخ نخواهد ماند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوران بزن دررو تمام شده است.

رئیس دانشگاه مذاهب تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی به هیچ کشور همسایه ای هجمه نکرده و اگر در دوران جنگ هم مسائلی بود ما آغازگر نبودیم اما با قاطعیت از منافع خود دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره شروط رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد ابتدا آمریکا باید تحریم ها را بردارد، بعد راستی آزمایی شود. ایران تا کنون به همه تعهدات خودش عمل کرده و حالا نوبت طرف مقابل است. اما آنها می خواهند با طولانی کردن مذاکرات حرف باطل خود را به کرسی بنشانند.

حسینی تاکید کرد: اگر ما در گذشته ام در مقابل برخی رفتارها کوتاه آمده ایم برای این بود که افکار عمومی متوجه شوند ما اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم اما الان کاملاً معلوم شده که آنها پایبند نیستند لذا الان نباید ما را سرگرم کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: ایران هیچ زمانی تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده و نخواهد بود و رژیم صهیونیستی خطری برای کل منطقه است و شما حتی دیدید در مصر و برخی کشورهای دیگر منطقه هم دست به ترور دانشمندان این کشور زدند. لذی کشورهای منطقه باید دوست و دشمن را بشناسند و با دشمنان جمهوری اسلامی همکاری نکنند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام تاکید کرد: مسئله فلسیطن پیوند دهنده، عامل وحدت و مسئله اول مسلمانان است اما می بینیم برخی کشورها دارند در این بحث اختلاف ایجاد می کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما در آستانه انتخابات ایران هستیم، سفیر فرانسه هم اخیرا اعلام کرد که ما می‌خواهیم هرچه شده برجام را احیا کنیم، البته از نظر ما تیر خلاص به برجام خورده ولی آنها می خواهند با این رفتارها در انتخابات ایران تاثیرگذار باشند و از یک طیف و جریانی در ایران حمایت کند که دنبال مذاکره هستند، اما مردم متوجه این بازی ها شده اند.

حسینی ادامه داد: اگر مسئولین و مذاکره کنندگان ما دقیقاً رهنمودهای رهبری را دنبال کنند این به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود و در نهایت نتیجه مثبتی خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه مذاهب اظهار داشت: ایران تحت تاثیر تهدیدها قرار نخواهد گرفت و هر روز بر اقتدار خودش افزوده تا بتواند امنیت خودش و منطقه را حفظ کند. شما شاهد بودید که کشتی‌های نفتی ایران از دریای خلیج فارس و دریای عمان شروع کردند و رفتند در بیخ گوش آمریکا و آمریکا هم کاری نتوانست انجام دهد. یا اینکه وقتی ما بعد از ترور سردار سلیمانی گفتیم به آمریکا ضربه خواهیم زد گفتند اگر ایران اقدامی کند ما 52 نقطه ایران را می زنیم ولی شما دیدید ایران پایگاه آمریکا عین الاسد را موشک باران کرد و آمریکا هم کاری نتوانست کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما باید قوی شویم، البته الان هم بعضی‌ها در داخل ایران می گویند که این کاری که رژیم صهیونیستی انجام داده تله تنش بوده است و هدفش این است که ما را وارد یک درگیری و تنش کنند و توصیه می‌کنند ما کاری نکنیم. اما ما تجربه کردیم و می دانیم اگر کاری نکنیم آنها جری تر خواهند شد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: ما خواهان امنیت و آرامش هستیم به آمریکایی‌ها و صهیونیست ها توصیه می‌کنیم که آتش افروزی در منطقه را تمام کنند، ما امروز به قدرتی دست پیدا کردیم که از خود دفاع می کنیم نه تنها ما بلکه جبهه مقاومت هم همینطور است. شما شاهد هستید که آمریکایی ها در عراق آسایش ندارند.

وی گفت: مردم عراق مظلوم واقع شدند و دیدید که آمریکایی‌ها در دوران اشغال چه ظلم هایی در حق مردم عراق کردند و هنوز هم می خواهند این را ادامه دهند، در هر صورت به نفع خود آمریکا است که این آتش افروزی را منطقه تمام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها