کد خبر: 478216
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۸:۲۹:۰۰
| |

طی تماس تلفنی صورت گرفت:

رئیس‌جمهور عراق با دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات پیش‌رو گفت‌وگو کرد

رئیس‌جمهور عراق و دبیرکل سازمان ملل، طی تماسی تلفنی در مورد اوضاع عراق و منطقه و لزوم تحکیم ثبات و تقویت قانون صحبت کرده و بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و عبور از بحران‌ها از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کردند.

رئیس‌جمهور عراق با دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات پیش‌رو گفت‌وگو کرد
کد خبر: 478216
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد لزوم هماهنگی کارآمد بین دو طرف برای نظارت بین المللی بر انتخابات آتی عراق گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: صالح و گوترش در جریان این تماس تلفنی در مورد اوضاع عراق و منطقه و لزوم تحکیم ثبات و تقویت قانون صحبت کرده و بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و عبور از بحران‌ها از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها جهت تحکیم ارکان ثبات منطقه تأکید و اعلام کردند ثبات و حاکمیت عراق از ارکان اصلی امنیت کل منطقه است.

به نقل از اسپوتنیک، همچنین درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است اکتبر آتی برگزار شود، برهم صالح بر لزوم تلاش جدی و هماهنگی بین سازمان ملل و کمسیون انتخابات عراق برای نظارت بین المللی و اطمینان از صحت روند انتخابات تاکید کرد؛ به نحوی که به موفقیت آن کمک کرده و به مشارکت گسترده مردمی در آن و ابراز آزادانه آراء و نظرات بینجامد.

طبق بیانیه دفتر برهم صالح، دبیرکل سازمان ملل نیز از تحولات مثبت در عراق استقبال و حمایت سازمان ملل از تلاش مقامات عراقی برای تقویت امنیت و ثبات در این کشور و تحکیم حاکمیت عراق را اعلام کرد.

وی همچنین بر تداوم حمایت سازمان ملل از عراق در مقابله با چالش‌هایی که در مبارزه با تروریسم با آن روبرو است و به حداقل رساندن اثرات ویروس همه گیر کرونا تاکید کرد.

دولت عراق پیشتر تاریخ ششم ژوئن را موعد برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کرد اما این تاریخ به دهم اکتبر موکول شد. کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز اخیرا در بیانیه‌ای تأکید کرد که موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی در دهم اکتبر (18 مهر)ِ قطعی بوده و تغییر نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها