کد خبر: 478223
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۸:۴۱:۰۰
| |

هشدار «ترامپ» از نزدیکی چین و روسیه:

تعامل با پوتین امر فوق‌العاده‌ای است / روسیه را به سمت دستان چین سوق ندهیم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: تعامل با رئیس جمهور پوتین امر فوق‌العاده‌ای است و ما باید با روسیه تجارت داشته باشیم، باید با روسیه کنار بیاییم، نه اینکه روسیه را به سمت دستان چین سوق بدهیم.

تعامل با پوتین امر فوق‌العاده‌ای است / روسیه را به سمت دستان چین سوق ندهیم
کد خبر: 478223
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه اتخاذ هرگونه گامی از سوی واشنگتن که همکاری روسیه - چین را ترغیب کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: تعامل با رئیس جمهور پوتین امر فوق‌العاده‌ای است و ما باید با روسیه تجارت داشته باشیم، باید با روسیه کنار بیاییم، نه اینکه روسیه را به سمت دستان چین سوق بدهیم.

ترامپ تاکید کرد: بدترین کاری که شما می‌توانستید انجام دهید این است که روسیه و چین را کنار هم قرار دهید. آنها با هم هستند و با هم تقویت می‌شوند.

او مدعی شد که در دوران حضورش در کاخ سفید برای برقراری روابط بهتر با مسکو و پکن تلاش میکرد. ترامپ گفت: من خوب با پوتین کنار آمدم، من خوب با رئیس جمهور شی جینپینگ کنار آمدم، تا اینکه کووید آمد.

براساس گزارش اسپوتنیک، جامعه اطلاعاتی آمریکا در تازه‌ترین گزارش ارزیابی تهدید خود اعلام کرد، ایالات متحده به چین و روسیه به چشم بزرگترین چالش‌های خود مینگرد و علت آن پیشرفتهایی در قابلیت‌های نظامی آنهاست.

در اواخر مارس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، همتای چینی او درخصوص همکاری دوجانبه رایزنی و توافق کردند تا به تقویت شراکت پکن - مسکو ادامه دهند. پیمان حسن همجواری، دوستی و همکاری روسیه - چین در جریان سفر رسمی لاوروف به چین تمدید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها