کد خبر: 478242
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از 2014 است

سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: بسیج نظامی روسیه در سال 2014 میلادی منجر به نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین شد. در حال حاضر نمی‌توانم برای شما توصیف کنم که بسیج کنونی نیروهای روسی چقدر بزرگ‌تر است اما قطعا این بسیج نیرو بزرگ‌تر از آنچه در سال 2014 رخ داد، محسوب می‌شود.

پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از 2014 است
کد خبر: 478242
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جان کربی،سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، روسیه در حال حاضر در مقایسه با سال 2014 میلادی یعنی اوج تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف، نیروهای بیشتری در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: بدون شک این بزرگ‌ترین بسیج نیرویی است که ما از سال 2014 میلادی تاکنون شاهد آن بوده‌ایم. بسیج نظامی روسیه در سال 2014 میلادی منجر به نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین شد. در حال حاضر نمی‌توانم برای شما توصیف کنم که بسیج کنونی نیروهای روسی چقدر بزرگ‌تر است اما قطعا این بسیج نیرو بزرگ‌تر از آنچه در سال 2014 رخ داد، محسوب می‌شود.

وی تایید کرد که وزارت دفاع آمریکا بسیج کنونی نیروهای روسیه را بسیار فراتر و بزرگ‌تر از آنچه در سال 2014 میلادی رخ داد، می‌داند اما از ارائه میزان و مقیاس دقیق این بسیج نیرو امتناع کرد. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل روز دوشنبه تاکید کرد که بیش از 150 هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و در کریمه مستقر شده‌اند.

کربی اظهار داشت: بدون شک همه ما ادعای روسیه دال بر اینکه این بسیج نظامی‌اش تماما آموزشی است را شنیده‌ایم. برای ما کاملا مشخص نیست که هدف از این بسیج نیرو چیست. به همین خاطر ما به طور جدی نسبت به این بسیج نیرو نگران هستیم و از روسیه می‌خواهیم تا نسبت به نیت و هدفش شفاف‌تر باشد و دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

این سخنگوی پنتاگون از روسیه خواست تا اقداماتی اتخاذ کند که تنش‌ها را کاهش دهد نه اینکه باعث تشدید تنش‌ها شود.

این در حالی است که روسیه تاکید دارد این بسیج نظامی‌اش با هدف تضمین امنیت ملی این کشور در واکنش به بسیج نظامی نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می‌گیرد. مسکو داشتن هرگونه نقض نظامی در درگیری‌های شرق اوکراین را رد می‌کند و تاکید دارد که کریمه در سال 2014 میلادی از طریق یک روند دموکراتیک مطابق با قانون اساسی تصمیم گرفت مجددا به روسیه ملحق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها