جوزپ بورل: 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بعد از گزارش وزیر خارجه اوکراین به جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست خبری صحبت می‌کرد گفت: روسیه بیش از 150 هزار نیروی نظامی را در شبه‌جزیره کریمه و در مرز اوکراین مستقر کرده است.

جوزپ بورل: 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند
کد خبر: 478248
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه حدود 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شده‌اند، گفت خطر تنش‌زایی‌های بیشتر کاملا واضح است.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه بار دیگر درباره تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بورل که بعد از گزارش وزیر خارجه اوکراین به جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست خبری صحبت می‌کرد مدعی شد روسیه بیش از 150 هزار نیروی نظامی را در شبه‌جزیره کریمه و در مرز اوکراین مستقر کرده است.

وی بدون ارائه مدرکی برای ادعای خود، گفت: «خطر تنش‌های بیشتر بسیار مشخص است. بیش از 150 هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و کریمه تجمع کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی با بیان اینکه تحریم جدید یا اخراج بیشتر دیپلمات‌های روسی از کشورهای عضو این اتحادیه در نظر گرفته نشده، اما هشدار داد که انباشت نیروی نظامی روسیه در مرز اوکراین، بیشترین میزان خود است.

به نوشته رویترز، یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، با تاکید بر اینکه اطلاعی از رقم دقیق نیروهای روسیه در مرز اوکراین ندارد اما گفت این تجمع نظامیان حدود ده‌ها هزار نفر است.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی‌یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها