کد خبر: 478252
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران:

تعداد صندوق‌های رای باید افزایش یابد / برگزاری چهار انتخابات همزمان می‌تواند موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: از شهرداری پایتخت تقاضا داریم به ستاد ملی کرونا کمک کند تا تعداد صندوق‌ها را در تهران دست‌کم به 2 برابر افزایش دهیم. باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان نحوه تبلیغات انتخابات و زمان برگزاری انتخابات در وزارت کشور استانداری و فرمانداری ها انجام شود.

تعداد صندوق‌های رای باید افزایش یابد / برگزاری چهار انتخابات همزمان می‌تواند موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند
کد خبر: 478252
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: شرایط کرونا رو به وخامت است و شرایط بستری ها افزایش دارد و به نظر می رسد شاهد تثبیت وضعیت قرمز در اردیبهشت ماه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در شرایطی که برای برگزاری چهار انتخابات همزمان در کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم، می‌تواند پیک فعلی و موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند.

هاشمی ادامه داد باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان نحوه تبلیغات انتخابات و زمان برگزاری انتخابات در وزارت کشور استانداری و فرمانداری ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری تک‌رقمی است اما انتخابات شوراها شش رقمی است، اظهار داشت: در استان تهران اگر فقط هر داوطلب شورای شهر، 2 جلسه انتخاباتی برگزار کند در یک هفته حدود 10 هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت و اینها می‌تواند به کانون شیوع کرونا تبدیل شود.

وی ادامه داد: لازم است تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات در دوران کرونا اندیشیده شود و می توان تجربه انتخابات الکترونیکی شورایاری‌ها را مدنظر قرار داد.

هاشمی گفت: لازم است استانداری، شهرداری و سایر نهادهای دخیل در انتخابات کنار هم قرار گیرند تا انتخاباتی برگزار شود که تبدیل به بحران بهداشتی در کشور نشود.

انتخابات سیزدهمین دوره رئیس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 28 ماه خرداد امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها