کد خبر: 478319
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

توسط گروه های مبارزه با نابرابری صورت گرفت؛

هشدار به دولت‌ها درباره خطر افزایش گرسنگی در جهان

گروه های مبارزه با نابرابری در نامه ای سرگشاده به دولت ها بیان کردند که میلیون ها نفر در جهان با گرسنگی مواجه هستند و به سرمایه گذاری فوری چند میلیارد پوندی برای رفع آن نیاز هست.

هشدار به دولت‌ها درباره خطر افزایش گرسنگی در جهان
کد خبر: 478319
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صدها گروه مبارزه با نابرابری در جهان در نامه ای سرگشاده به دولت ها درباره افزایش سطح گرسنگی ناشی از «وخامت شدید ناامنی غذایی» در جهان هشدار دادند و واکنش سریع آنها را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: در این نامه که از درخواست سازمان ملل برای اقدام جهت کاهش قحطی در سال 2021 حمایت می شود آمده است: کووید-19 مشکلات ناشی از درگیری ها، بحران آب و هوایی و نابرابری را تشدید کرده است.

گروه های مبارزه با نابرابری در این نامه بیان کردند که میلیون ها نفر در جهان با گرسنگی مواجه هستند و به سرمایه گذاری فوری چند میلیارد پوندی برای رفع آن نیاز هست.

سازمان هایی مانند شورای بین المللی آژانس های داوطلبانه و برنامه جهانی غذا (WFP) گفتند: تاثیر درگیری ها، تغییرات آب وهوایی و نابرابری ها درکنار بحران کووید-19 به افزایش شدید ناامنی غذایی در سراسر جهان منجر شده است و اگر اکنون واکنش مقتضی صورت نگیرد به شکل فزاینده ای ممکن است با گرسنگی و قحطی چندگانه مواجه شویم.

در این نامه از دولت ها خواسته شده برای پایان دادن به درگیری ها و تضمین دسترسی کمک های انسان دوستانه گام بردارند.

گروه های تهیه کننده این نامه همچنین گفتند: این وضعیت به یک اقدام فوری نیاز دارد که تاکنون شاهد آن نبوده ایم و اگر اقدامی صورت نگیرید بسیاری جان خود را از دست خواهند داد. رفع این مشکل بستگی به دولت ها دارد.

آنها نوشتند: کشورها باید نابرابری و بی عدالتی فزاینده را رفع کنند، اقدامات سیاسی مورد نیاز برای توقف درگیری ها را به عنوان عامل اصلی گرسنگی و تامین نیازها بکار بندند. لازم است ما حمایت جمعی خود را برای جلب توجه بین الملی به این موضوع قبل از این که بیشتر دیر شود، ابراز کنیم.

در اوایل سال جدید میلادی، برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل هشدار دادند 270 میلیون نفر غذای کافی ندارند و در معرض خطر بالای گرسنگی قرار دارند.

این سازمان ها اعلام کردند بیش از 34 میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند و ممکن است در صورت فقدان اقدامات کافی دچار کمبود شدید غذا شوند. در یمن، سودان جنوبی و بورکینافاسو 155 هزار نفر همین حالا هم در مناطق قحطی زده یا مناطقی که بسیار ممکن است دچار قحطی شوند زندگی می کند.

سازمان ملل هشدار داده بیش از 30 میلیون نفر تنها یک گام تا گرسنگی فاصله دارند.

دستکم 5.5 میلیارد دلار (3.95 میلیارد پوند) برای کمک غذایی و کشاورزی برای جلوگیری از کمبود شدید غذا نیاز هست، در حالی که میلیون ها دلار برای ارائه مراقبت های بهداشتی، آب سالم و دیگر خدمات ضروری نیاز داریم.

پیش از تهیه این نامه دیوید بیزلی مدیر برنامه جهانی غذا در مصاحبه با روزنامه گاردین درباره قحطی در جهان در نتیجه همه گیری کرونا هشدار داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها