علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس:

خط قرمز ما قانون هسته‌ای و فرمایشات رهبری است

نایب‌رئیس مجلس گفت: به دوستان مذاکره‌کننده توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانید کاری کنید، مذاکرات را فرسایشی و مرحله‌ای نکنید زیرا مجلس با مذاکرات برخلاف قانون راهبردی مخالف است. به دولت توصیه می‌کنیم قانون را رعایت کند. خط قرمز ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

خط قرمز ما قانون هسته‌ای و فرمایشات رهبری است
کد خبر: 478346
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۰۶:۲۶

اعتمادآنلاین| در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه (31 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 در تذکر آیین نامه گفت: قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها در مجلس به تصویب رسید. بر اساس این قانون مقرر شد تا 5 اسفند تحریم‌ها برداشته شود وگرنه ایران اجرای پروتکل‌ الحاقی را لغو خواهد کرد.

به گزارش مهر، در ادامه علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: دولت نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند. مذاکره بدون برداشتن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی معنا ندارد. مذاکره نباید فرسایشی و مرحله‌ای باشد. مجلس پای قانون مصوب ایستاده است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را رصد می‌کند. به دوستان مذاکره‌کننده هم توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانید کاری کنید، مذاکرات را فرسایشی و مرحله‌ای نکنید زیرا مجلس با مذاکرات برخلاف قانون راهبردی مخالف است.

نیکزاد افزود: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که آمریکایی‌ها در وین و هتل حضور نخواهند داشت و هیچ مذاکره‌ مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا نخواهیم داشت اما متأسفانه آمریکایی‌ها در هتل مستقر بودند و این برخلاف اظهارات عراقچی است. به دولت توصیه می‌کنیم قانون را رعایت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خط قرمز ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها