حق مسکن 450 هزار تومانی کارگران، منتظر تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت

آخرین اخبار از وضعیت " حق مسکن کارگران" حاکی از این است که این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت منتظر تصویب است.

حق مسکن 450 هزار تومانی کارگران، منتظر تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت
کد خبر: 478379
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۵۹:۵۹

اعتمادآنلاین| 23اسفند ماه 99بود که جلسه شورای عالی کار تشکیل حداقل دستمزد کارگران به 39 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با آن مصوبه، حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان و حق مسکن کارگران به 450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان تعیین شد.

«حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماً افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد؛ با اینهمه، تجربه تاریخی نشان داده است که بین تصویب در شورایعالی کار و تصویب نهایی در هیات دولت، یک بازه زمانی چندماهه و حتی یک ساله وجود داشته است.

محمد شریعتمداری, وزیرکاربعد از تعیین حداقل دستمزد درباره مصوبه حق مسکن گفت: بخش مربوط به کمک هزینه مسکن منوط به تایید هیات وزیران است که این پیشنهاد با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب آن افزایش حق مسکن اعمال خواهد شد.

16فروردین ماه 1400 بود که مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران (حق مسکن) به هیات دولت ارائه شد.

خبرهای کسب شده از آخرین وضعیت " حق مسکن کارگران" حاکی از این است که این مصوبه اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت و منتظر تصویب است .با تصویب این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت، این موضوع برای مطرح شدن و تصمیم گیری نهایی، به هیئت دولت ارجاع می شود. امروز 31فروردین ماه است و هنوز خبری از تصویب مصوبه " حق مسکن" نیست و به نظر می رسد, افزایش حق مسکن 1400 به مبلغ450هزار تومان به حقوق فروردین ماه کارگران نمی رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها