کد خبر: 478551
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

وال استریت ژورنال ادعا کرد:

استقرار تجهیزات جنگی هوایی روسیه نزدیک اوکراین

یک روزنامه امریکایی مدعی شد که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، روسیه به طور چشمگیری شمار هواپیماهای جنگی خود را در مرز با اوکراین و همچنین منطقه کریمه افزایش داده است.

استقرار تجهیزات جنگی هوایی روسیه نزدیک اوکراین
کد خبر: 478551
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه آمریکایی خبر ادعا کرد که تصاویر ماهواره ای نیز از افزایش هواپیماهای جنگی روسیه در مرز با اوکراین خبر می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در این میان اوکراین جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه را به تلاش برای تحریک ارتش خود متهم کرد.

این نگرانی وجود دارد که حوادث و اتفاقات سال 2014 در شرق اوکراین و درگیری های مشابه آن زمان بار دیگر رخ دهد.

در تصاویر ماهواره ای که روزنامه وال استریت ژورنال آنها را منتشر کرد، مشخص است که بالگردهای جنگی، پهپادهای شناسایی و نیروهای هوابرد در مرز با اوکراین حضور دارند.

در این تصاویر جنگنده های سوخوی روسیه نیز که در پایگاهی در کریمه مستقر هستند، دیده می شوند.

پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که روسیه حضور نظامی خود در مرز اوکراین را در هفته های اخیر و همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین با جدایی طلبان طرفدار روسیه افزایش داده است.

روابط میان روسیه و اوکراین پس از استقلال این کشور در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همواره پرتنش بوده است. از دید کشورهای غربی و به ویژه اعضای ناتو، روسیه در مرزهای غربی خود در حال توسعه طلبی بوده و با همین هدف در سال 2008 به گرجستان و در 2014 به اوکراین لشکرکشی کرده است.

در ادامه درگیری های سال 2014، روسیه توانست شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کند و از آن پس روابط غرب و روسیه بیش از پیش تنش آلود شد، هرچند اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا، به جز چند مورد تحریم، در عمل کار خاصی علیه روسیه از پیش نبردند.

در روزهای اخیر بار دیگر مناطق مرزی میان روسیه و اوکراین شاهد تنش بوده است. دبیرکل ناتو اخیرا روسیه را به انتقال هزاران نیروی آماده رزم به منطقه مرزی با اوکراین متهم کرد. روس ها این موضوع را رد نکرده و در مقابل، غرب و آمریکا را متهم می کنند که با مسلح کردن برخی نیروهای اوکراینی در صدد ایجاد بی ثباتی و ایجاد چالش برای روسیه هستند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز در واکنش به گزارش هایی درباره افزایش حضور نظامی مسکو در دریای سیاه، خواستار تنش‌زدایی بین روسیه و اوکراین شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها