کد خبر: 478697
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

طالبان: مذاکرات بین افغانی متوقف نشده است

سخنگوی طالبان گفت: خودداری طالبان از شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در شهر استانبول به این معنی نیست که مذاکرات بین افغانی متوقف شده است و این جنبش به تماس‌هایش با دولت کابل ادامه می‌دهد.

طالبان: مذاکرات بین افغانی متوقف نشده است
کد خبر: 478697
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بنا به گفته سخنگوی طالبان، مخالفت این گروه شبه نظامی با پیوستن به اجلاس استانبول به معنی در بن بست قرار گرفتن مذاکرات بین افغانی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: خودداری طالبان از شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در شهر استانبول به این معنی نیست که مذاکرات بین افغانی متوقف شده است و این جنبش به تماسهایش با دولت کابل ادامه می‌دهد.

بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود شهر استانبول میزان یک کنفرانس با شرکت مقامهای دولت افغانستان و طالبان از 24 آوریل تا چهارم مه باشد. با این حال مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد، این اجلاس با توجه به این که دیگر بدون شرکت طالبان معنی ندارد، به تعویق خواهد افتاد.

این جنبش پیشتر اعلام کرده بود از شرکت در هر گونه کنفرانس تا زمانی که همه سربازان خارجی از افغانستان خارج نشوند خودداری میکند.

مجاهد خاطر نشان کرد: مذاکرات ما به بن بست نخورده است، ما با طرف مقابل در ارتباط هستیم. ممکن است پیشرفتی حاصل نکرده باشیم زیرا یک سری پیشنهادهای دیگر همچون اجلاس استانبول مطرح شده‌اند و یک سری رویکردهای جدید و طرحی‌های جدید رسیده‌اند و این ممکن است تاثیرگذار باشد اما فرآیند مذاکرات دوحه ادامه دارد و در آینده ممکن است تصمیماتی مهم اتخاذ شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها