کد خبر: 478710
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

نظامیان آلمان دو ماه زودتر از آمریکا، از افغانستان خارج می‌شوند

وزارت دفاع آلمان در تلاش است حداقل دو ماه زودتر از برنامه زمانی دولت جو بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نظامیان آلمانی را از افغانستان خارج کند.

نظامیان آلمان دو ماه زودتر از آمریکا، از افغانستان خارج می‌شوند
کد خبر: 478710
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق گزارش رسانه‌ها، وزارت دفاع آلمان به پارلمان اطلاع داد که درصدد جلو انداختن خروج نظامیان این کشور از افغانستان و انجام این اقدام در تاریخ چهارم جولای (13 تیر) است.

به گزارش فارس، همزمان با شدت گرفتن اظهارنظرها در آمریکا و ناتو درباره طرح دولت جو بایدن برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان، وزارت دفاع آلمان به پارلمان این کشور درباره برنامه خارج کردن نظامیان آلمانی اطلاع رسانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت دفاع آلمان در تلاش است حداقل دو ماه زودتر از برنامه زمانی دولت جو بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نظامیان آلمانی را از افغانستان خارج کند.

طبق گزارش این رسانه آلمانی، ارتش آلمان در مشورت با متحدان این کشور در ناتو در حال آماده شدن برای خروج سریع‌تر نظامیان آلمانی از افغانستان است.

خبرگزاری آلمان افزود، وزارت دفاع آلمان به اعضای بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) اطلاع داد که برنامه برلین خارج کردن نظامیان خود از افغانستان در تاریخ چهارم جولای (13 تیر ماه) است.

پیش از این، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تصمیمی که مخالفت شدید جمهوری‌خواهان ارشد این کشور را به دنبال داشت، اعلام کرد که در نظر دارد بعد از حدود 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان، در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) نظامیان این کشور را افغانستان خارج کند.

اعلام تصمیم بایدن بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این در توافقی با گروه طالبان، اول ماه می (11 اردیبهشت) را تاریخ پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان تعیین کرده بود.

با این حال دولت بایدن به بهانه ارزیابی‌های مجدد و روند مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان این برنامه را تغییر داد و به تعهد دولت قبلی این کشور پشت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها