در صورت شکست نتانیاهو:

احتمال واگذاری تشکیل دولت اسرائیل به کنست

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نوشت که روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی احتمال واگذاری تشکیل دولت جدید این رژیم به کنست در صورت شکست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

احتمال واگذاری تشکیل دولت اسرائیل به کنست
کد خبر: 478719
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع عبری از احتمال واگذاری تشکیل دولت به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در صورت شکست نخست‌وزیر این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" امروز (چهارشنبه) نوشت که روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی احتمال واگذاری تشکیل دولت جدید این رژیم به کنست در صورت شکست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، ارزیابی نظام سیاسی تل‌آویو این است که با توجه به فراهم نبودن شرایط تشکیل دولت برای هیچ یک از رهبران احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی؛ انتظار می‌رود که مأموریت تشکیل دولت به شخص دیگری منتقل نشود و این ماموریت به کنست منتقل شود تا یک شخص توانمند را مکلف به تشکیل دولت کند که بتواند رضایت اکثریت کنست (61نماینده) را جلب کند و با این اقدام مانع از برگزاری انتخابات برای پنجمین بار شود.

یسرائیل هیوم در ادامه نوشت: چهارم ماه مه آینده، مهلت 28 روزه اعطا شده به نتانیاهو برای تشکیل دولت به پایان می‌رسد و در صورت شکست وی، ریولین رایزنی تلفنی با را رهبران احزاب کنست انجام خواهد داد تا نامزدی که بیشترین شانس را برای تشکیل دولت دارد، مشخص شود.

این درحالی است که یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که امکان موفقیت وی در تشکیل دولت تقریبا غیرممکن است.

رئیس رژیم صهیونیستی آوریل نتانیاهو را به تشکیل دولت جدید مکلف کرد.

نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی که 23 مارس برگزار شد برنده واضحی نداشت. اکنون طبقه سیاسی در این رژیم به دو دسته تقسیم شده‌اند، یک دسته حامی نتانیاهو هستند و دسته دوم برای سرنگونی او تلاش می‌کنند.

حزب نتانیاهو با دستیابی به 30 کرسی در صدر نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما اختلافات سیاسی و پرونده‌های فساد نتانیاهو مانع از تشکیل دولت جدید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها