موسوی علیه داورزنی/ حاشیه‌سازی بازیکن تیم ملی والیبال این بار قبل از حضور در میدان المپیک

بازیکن تیم ملی والیبال ایران که سال 2016 در ریو حاشیه‌سازی کرده بود این بار پیش از سفر به توکیو برای حضور در المپیک حاشیه‌ ساخته است.

موسوی علیه داورزنی/ حاشیه‌سازی بازیکن تیم ملی والیبال این بار قبل از حضور در میدان المپیک
کد خبر: 478731
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مدت زیادی از جنجال وجود سوسک و موش در اردوی تیم ملی والیبال نگذشته که به نظر می‌رسد، حاشیه جدیدی در والیبال به وجود آمده است. هنوز پای آلکنو به به تهران نرسیده که باید علاوه بر مسائل فنی و حل و فصل مشکلات این چنینی، فکری به حال تک روی احتمالی برخی ستاره‌هایش کند.


به گزارش تسنیم، محمد موسوی، عضو تیم ملی والیبال ایران در صفحه اجتماعی خود در اعتراض به مبلغ پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک توکیو نوشت: «به نظر من زحمت نکشید و راضی نیستم که به دردسر بیفتید. خدا را شکر می‌کنیم که مدال نمی‌گیریم چرا که زور دارد بعد از مدال المپیک پاداش ما این قدر کم باشد. اگر قطعا من مدال بگیرم و این پاداش را دریافت کنم همون مقدار روی مبلغ پاداش گذاشته و به کمیته ملی المپیک بر می‌گردانم!»

کمیته ملی المپیک اعلام کرده که برای مدال طلا 10 هزار دلار، نقره 5 هزار دلار و برنز 3500 دلار پاداش در نظر گرفته که پای سکو پرداخت خواهد شد. این جدا از پاداشی است که قرار است از سوی وزارت ورزش به ورزشکاران داده شود.

با وجودی که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، اعتراض موسوی را به سوء تفاهم تعبیر کرد ولی باید چند نکته در این بین متذکر شد.

نخست اینکه، پاداش پای سکو در اصطلاح، تشکر سریع و شیرین کردن کام ورزشکار پس از زحمات چند ساله و درخشش در بالاترین سطح رقابت جهان است. این رسمی است که سال‌ها وجود داشته و پاداش اصلی به ریال یا سکه یا معادل سکه یا در قالب امتیاز و ... به قهرمانان و مدال آوران المپیک البته با فاصله زمانی قابل توجه اهدا شده است. توجه به همین موضوع، کلیت اعتراض محمد موسوی را بی‌اساس جلوه می‌دهد.

موضوع بعدی این است که 10 هزار دلار با نرخ امروز حدود 235 میلیون تومان می‌شود و این رقم کمی نیست آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم با فشار شدید اقتصادی مواجه هستند و در زندگی روزمره خود مانده‌اند.

نکته بعد اینکه موسوی گفته «خدا را شکر می‌کنم که مدال نمی‌گیریم». این هم از آن جملاتی بود که جای تامل دارد. مگر نه اینکه داورزنی رئیس فدراسیون والیبال مدعی است که والیبال ایران می‌تواند سکونشین شود؟ مگر نه اینکه این همه خرج مربی خارجی شده که به این مهم برسیم؟ اگر بازیکنی این هدف را نداشته باشد، چطور می‌تواند در المپیک به تیم کمک کند؟

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، 16 اردیبهشت 1399 گفته بود: «قطعا به عنوان آرمان و ارزش، سکوی المپیک هدف ما است و الان هم سکوی المپیک را می‌خواهیم‌. برای رسیدن به آن هدف تلاش می‌کنیم که البته کار دشواری است.»

رئیس فدراسیون والیبال همچنین روز 25 دی 1398 در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود: «هدف ما صعود به جمع چهار تیم اول است. هرچند رفتن روی سکوی المپیک هم آرمان ما است و برایش می‌جنگیم، مثل 10 سالی که برای سهمیه برنامه ریزی کردیم و کار راحتی نبود. حالا هم برای سکو باید برنامه ریزی کنیم چرا که بازیکنان ما به شرط اردو و تدارک خوب، مراقبت ویژه و خسته نبودن، قابلیت رفتن روی سکوی المپیک را دارند.» در واقع در حالی که رئیس فدراسیون از رفتن روی سکو صحبت و این هدف را برای تیم ملی ترسیم کرده اما موسوی با استوری که منتشر کرده علیه داورزنی هم موضع گرفته است.

به عنوان نکته آخر، باید اتفاقی نادر در تاریخ کاروان‌های المپیک ایران را یادآور شد. سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی در المپیک 2016 ریو از حضور در مراسم افتتاحیه سر باز زدند که حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. دو دستگی در تیم ملی و بی‌توجهی به دیسیپلین گروهی، نتیجه غیبت این 3 ملی‌پوش شاخص در رژه افتتاحیه بود. وظیفه مدیران فدراسیون و تیم ملی است که از بروز مجدد چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند. اگر همان موقع با رفتار زشت و ناپسند آنها برخورد شده و با بازیکن‌سالاری که مدت‌ها است در والیبال وجود دارد برخوردی صورت گرفته بود، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در آستانه المپیک توکیو نبودیم. اتفاقاتی که شاید اگر جلوی آن را نگیرند باعث ایجاد حواشی زیاد در کاروان ایران در المپیک توکیو شود.

محمد موسوی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها