فراخوان سومین نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی منتشر شد

فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی با هدف الگوسازی در زمینه مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان با هدف افزایش غرور ملی، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و صنایع‌دستی و حمایت از طراحان نوپا و دانشجو در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تقویت امید به آینده منتشر شد. 

فراخوان سومین نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی منتشر شد
کد خبر: 478860
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی ویژه توانمندی‌های دانشجویان دختر توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی با هدف الگوسازی در زمینه مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان با هدف افزایش غرور ملی، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و صنایع‌دستی و حمایت از طراحان نوپا و دانشجو در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تقویت امید به آینده منتشر شد.

بخش‌های رقابتی این دوره از نمایشگاه شامل سه بخش طراحی، الگوسازی و دوخت لباس بانوان با استفاده از به‌روزرسانی یا استفاده مدرن از دست‌بافته‌ها و رودوزی‌های سنتی، طراحی، الگوسازی و دوخت لباس‌های بانوان با تمرکز بر لباس‌های قومی (به‌روزرسانی یا استفاده مدرن از لباس‌های اقوام با توجه به کاربرد الگوی آن‌ها با ذکر شناسنامه کار) و هنرهای پوشیدنی شامل تولیدات صنایع دستی مرتبط با مد و لباس (زیورآلات، کیف، کفش، کمربند و…) است.

همچنین رویکردهای این نمایشگاه ملی، الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی - اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، معرفی وجهه مدرن هنر ایرانی در هنرهای پوشیدنی، مدرن‌سازی پوشش‌های سنتی و قومی وو ترویج فرهنگ محیط زیستی در استفاده از مواد دوست‌دار محیط زیست و یا قابل بازیافت اعلام شده است.

ثبت‌نام دانشجویان در این رویداد از طریق سامانه به آدرس www. fhne. ir امکان‌پذیر و مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد، 15 خردادماه اعلام شده است.

سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در تابستان 1400 برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها