کد خبر: 478886
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

از رادیو نمایش شنیدنی می‌شود؛

بررسی آثار نویسنده شوخ‌طبع فرانسوی در «هزارتوی داستان»

امشب پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه، آثار آلفونس دوده در برنامه «هزار توی داستان» رادیو نمایش، بررسی می‌شود.

بررسی آثار نویسنده شوخ‌طبع فرانسوی در «هزارتوی داستان»
کد خبر: 478886
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه «هزارتوی داستان» شبکه رادیویی نمایش پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه به بررسی آثار آلفونس دوده نویسنده و شاعر فرانسوی می پردازد.


به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، امشب پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه، آثار آلفونس دوده در برنامه «هزار توی داستان» رادیو نمایش، بررسی می شود.

آلفونس دوده نویسنده و شاعر فرانسوی است که در نیمهٔ دوم قرن نوزدهم زندگی می‌کرد و هم تحت تاثیر طبیعت‌گرایان بود و هم امپرسیونیست‌ها با این حال طبیعت گرم، شوخ، پرتحرک و مهربانش کارهای او را از سایر طبیعت‌گرایان متمایز کرده است.

دوده هم رمان‌نویسی برجسته بود و هم داستان کوتاه‌نویسی چیره‌دست و در هر دو زمینه آثار برجسته و ماندگاری از خود به جا گذاشته است.

در برنامه هزارتوی داستان که ساعت 21 روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه پخش می شود، بهناز بستاندوست دو داستان «بازی بیلیارد» و «آخرین درس» نوشته آلفونس دوده را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

گویندگی زندگینامه دوده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی به عهده ژاله محمدعلی است. بازپخش این برنامه روز دوشنبه 6 اردیبهشت ساعت 21 است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها