واشنگتن پست گزارش داد:

افشای اختلافات میان بایدن و اعضای دولتش بر سر پناهجویان

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، تصمیم جو بایدن با توصیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مشاوران ارشد مغایرت داشت و عمدتا از نگرانی‌ها درباره بحران‌ها در مرز مکزیک ناشی می‌شد.

افشای اختلافات میان بایدن و اعضای دولتش بر سر پناهجویان
کد خبر: 478914
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس گزارش‌ها، زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا محدودیت دوره ترامپ برای پذیرش پناهجویان را همچنان حفظ کند، نظر بسیاری از مقام‌های ارشد دولتش را رد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، تصمیم جو بایدن با توصیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مشاوران ارشد مغایرت داشت و عمدتا از نگرانی‌ها درباره بحران‌ها در مرز مکزیک ناشی می‌شد.

طبق این گزارش، بلینکن شخصا از بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرد تا از افزایش سطح 15 هزار پناهجو که دولت ترامپ وضع کرده بود، حمایت کند و در این بین به سابقه خانوادگی خودش در نجات از هولوکاست اشاره داشت.

کاخ سفید به درخواست پایگاه خبری هیل در رابطه با این گزارش پاسخی نداد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آنکه به تصمیم حفظ سطح پیشین پناهجویان برسد، رایزنی‌هایی داشت و به مدت دو ماه مردد مانده بود. این تصمیم با واکنش منفی دموکرات‌ها و فعالان مواجه شد که بایدن را به نقض وعده‌اش برای افزایش سقف پناهجویان پذیرفته‌شده در آمریکا متهم می‌کردند.

جو بایدن در ابتدا وعده داد که امسال به 62 هزار و 500 پناهجو اجازه ورود دهد و هدف نهایی خود را افزایش سقف به 125 هزار تن در سال مالی 2022 اعلام کرد. به دنبال انتقادات، سخنگوی کاخ سفید گفت که این سقف افزایش خواهد یافت اما نه در حد 62 هزار و 500 تن.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: در چند هفته گذشته، بایدن با مشاوارنش رایزنی کرده است تا مشخص شود چه تعداد پناهجو از الان تا اول اکتبر در ایالات متحده پذیرش شوند. با توجه به برنامه پذیرشی که ما به ارث برده‌ایم و فشار روی دفتر اسکان دوباره پناهجویان، به نظر می‌رسد هدف اولیه 62 هزار و 500 تن عملی نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها